Augustus 2016 - Camper leven

Hoofdmenu:

Augustus 2016

Jaargang 2016
Maandag 1-8-2016: Vandaag is het eigenlijk de eerste dag dat het vrijwel de hele dag schijt weer is we hebben vanaf de ochtend tot aan de avond alleen maar regendruppels gezien en we hebben omdat we al vrij snel een leuk plekje vonden ook maar weinig kilometers gemaakt, het enige wat ik vandaag heb gedaan is twee lampen vervangen van mijn camper, ze deden het niet meer, voor de rest hebben we de hele dag binnen gezeten, als het goed is heb ik nu mijn site weer helemaal kunnen up-loaden, tenminste daar zag het wel naar uit dat het gelukt was, voor de rest heb ik niet zo veel te vertellen, alleen dat we voor het eerst weer eens de kachel aan hebben gedaan, het was triest regenachtig rot weer en een temperatuur van 13 graden.

N 68.91328°-E 1755526° - Sjovegan gereden 24 kilometer.

Dinsdag 2-8-2016: Vandaag heb ik eerst in de ochtend snel nog even mijn site ge up-load en daarna zijn we weer gaan rijden, we dachten vandaag op een camperlaats in Narvik aan te komen echter een kilometer of 40 voor deze plek, die in het boek van het NKC staat, vinden we een andere er staan als wij er langs rijden al een stuk of zes campers en wij besluiten er ook maar bij te gaan staan want we kunnen nog mooi tussen twee campers in met onze neus uitkijkend over het Rombaken Ruoppat fjord/inham, zo wij hebben we een plekje voor een overnachting, het is net even over twaalven we besluiten om maar even een broodje te eten en de rest van de dag hangen we wat rond bij de camper, ik lig 's middags nog even lekker op bed en tegen de avond na het eten ga ik nog even vissen en vang nog een koolvis die er best mag wezen, eigenlijk is de dag alweer snel voorbij, morgen rijden we als het goed is naar Narvik daar moet een mooie camperplek zijn, we zijn benieuwd want we hebben al heel veel mooie plekken gehad, het was vandaag lekker weer een prettig zonnetje en een aangenamen temperatuur, 19 graden.

Sjovegan - Hergot gereden 79 kilometer.

Woensdag 3-8-2016: Vandaag zijn we door Narvik gereden en zijn op de mooie camperplek aangekomen, nu moet ik zeggen dat we echt wel mooiere maar ook wel slechtere plekken hebben gehad, als we er staan koppelen we de aanhanger los en rijden even terug want we moeten nog wat boodschappen doen, als we terugkomen vissen we wat en lezen wat, het vissen is niet echt een groot succes we vangen wel wat maar raken ook veel visjes kwijt omdat we tussen de rotsen vast blijven zitten, nee zo gaan we snel door onze spullen heen, 's avonds kijken we een filmpje op de computer, dat hebben we gisterenavond ook gedaan en dat ging best, voor de rest is er niet veel gebeurd, waarschijnlijk rijden we morgen zonder aanhanger even een aantal kilometers terug naar Narvik, even kijken of daar wat te doen is, we moeten tenslotte ook onze tijd doorkomen, het weer was lekker zo een 21 graden, later in de middag krijgen we drie regendruppels op ons hoofd.

Hergot - Grindfjord gereden 52 kilometer.

Donderdag 4-8-2016: Vandaag maken we er een rustige dag van we besluiten om hier maar te blijven staan, we douchen ons lekker en doen drie wasjes, dat kan allemaal want een kilometer of negen terug is het benzinestation waar we zo weer nieuw water kunnen laden, als we dan ook om bij elven klaar zijn stappen we in de camper en rijden, zonder aanhanger deze laten we even op onze plaats staan, terug naar het benzinestation waar we gelijk even de camper uitzuigen, want deze zuigmachines zijn gratis, dus meepikken dan maar, als we klaar zijn en de computer weer hebben geup-load rijden we weer terug en doen ons luifeltje uit om een yatzie te doen, die ik uiteraard weer verlies, iets doe ik toch niet goed met dat spel, 's middag bak ik lekker patatjes buiten in het zonnetje en dan is de dag alweer voorbij, 's avonds kijken we weer twee afleveringen van onze nieuwe serie "Black List" en duiken om bij elven weer ons bedje in, o ja niet na dat ik weer een pak slaag heb gehad met yatzeeën, het weer was schitterend veel zon en 23 graden heerlijk dit hebben we hier iets te weinig.

Vrijdag 5-8-2016: Vandaag zijn we maar weer een stukje verder gegaan we proberen om bij Skardberget te komen, daar is de enige veerdienst die we moeten gebruiken om in Trondheim te komen, als we daar aankomen is er inderdaad een parkeerpaats waar we kunnen staan en ja er is ook een toilet en we kunnen er ook nog onze tank van het drinkwater vullen, maar dat doen we morgen wel want we besluiten om vandaag maar hier te blijven staan en dan morgen mee over te varen, we kunnen hier ook nog wel aardig vissen vanaf een steiger maar het vangen is schaars, met een visje is het zelfs waardeloos dus we proberen het maar met een garnaal, en dat geeft wat betere resultaten, de veerdienst werkt tot 01.00 uur 's nachts, maar veel last hebben we er niet van, we slapen tenminste lekker, het weer was redelijk, een graad of 19, de hele dag was het droog en tegen de avond hadden we wat regen maar dat was eigenlijk de moeite niet, hebben nog even gebeld met Erna en Johan die weer in Nederland terug zijn van hun vakantie.

Grindjord - Skardberget vandaag hebben we 95 kilometer gereden.

Zaterdag 6-8-2016: Vandaag zijn wenadat we eerst toilet hebben geleegd en water hebben bij gevuld met de veerboot over gegaan naar Bognes, de prijs viel wel mee en helemaal omdat deze jongen zo maar een 10 euro minder rekende als de jongen die we gisteren hadden gevraagd wat het koste, hij zij 433 kronen en we moesten vandaag 320 kronen betalen, waarschijnlijk rekende hij de aanhanger niet mee, we begrepen er niets van, maar goed dit was snel verdiend, de overtocht duurde een minuut of vijfentwintig, we hoopten dat we hier ook een overnachting konden doen maar dat was niet echt mogelijk en we besluiten om dan maar een stuk verder te gaan rijden, onderweg komen we bij een Spar winkel en kijken even voor brood maar dat is niets we hebben wel echter internet en kijken even op de app van het NKC of er in de buurt iets is en dan komen we een camperplek annex camping tegen waar we twee jaar geleden ook hebben gestaan om wat wasjes te draaien en deze is redelijk met de prijs, voor begrippen van hier, zonder stroom kost het 100 kronen en met 130 kronen, één kroon is ongeveer 11 eurocent, we besluiten om maar die kant op te rijden echter een kilometer of twaalf voor dat we er zijn zien we een bordje met een veerboot er op en die is maar vier kilometer van onze route af, we besluiten om maar even die kant op te rijden en als we daar aankomen ziet het er wel goed uit voor een overnachting en er is ook een steiger waar vanaf we kunnen vissen, bij de eerste ingooi van José is het meteen raak een prachtige grote Koolvis van zo 45 centimeter dat is kicken bij de derde ingooi heeft ze vier makrelen, nou dat is nog meer kicken, daarna hebben we een lamme arm gekregen van het ingooien maar helemaal niets maar dan ook helmaal niets meer, de vijf vissen die in het fjord zaten had José met drie worpen allemaal gevangen, en toen was het over, het was vandaag een goede dag kwa weer niet echt heet maar met 17 graden en een zonnetje best lekker voor hier.

Skardberget - Veer over naar Bognes - Drag we hebben vandaag 55 kilometer gereden.

Zondag 7-8-2016: Vandaag besluiten we toch maar naar de camping/camperplaats in Innhavet te rijden we zijn er vrij snel en we boeken voor twee overnachtingen zo kunnen we alles weer even goed opladen en ik kan onze site even goe bijwerken want ik heb het probleem dat ik op mijn computer de hele maand juli kwijt ben, gelukkig merken jullie hier niets van want ik heb hem nog niet geup-load, als we alles geregeld hebben kwas betaling gaan we op een plekje staan met de kop van de camper richting het fjord waardoor we weer een mooi uitzicht hebben, het weer is goed het is niet echt warm maar met 19 graden en een zonnetje kan het slechter, het is wel zo dat het tegen de avond wel behoorlijk afkoeld en dan is het met 13 graden toch wel koud maar gelukkig is er dan de kachel, door dat we nu stroom hebben kijken we vandaag een stuk of vier afleveringen van de serie die we op dit moment kijken en dat is ook wel een keer lekker, even niet rijden en gewoon helemaal niets doen als het morgen ook zo een dag is dan kunnen we mooi een wasje draaien.

Drag - Innhavet we hebben vandaag 16 kilometer gereden.

Maandag 8-8-2016: Vandaag zijn we nog een dagje hier blijven staan want we willen nog een paar wasjes gaan doen hoewel het daar in het begin van de ochtend niet naar uitzag want de regen kwam met bakken uit de lucht, maar om even over negenen klaarde het op en voor de rest van de dag was het heerlijk weer dus we konden alsnog de wasmaschine pakken, ondertussen kwamen we door de wasmaschine in gesprek met een Portugees echtpaar en hun drie kinderen, na het praatje ben ik, omdat het nu laag water was eens wat mosselen gaan rapen en verdikkeme na een kwartiertje had ik genoeg om het eens te proberen, het was niet genoeg voor een uitgebreide maaltijd maar voor zo tussen de middag was het genoeg, ze waren niet echt groot maar ze waren wel heel erg lekker, nou dat weten we dan ook weer, ondertussen waren we ook al klaar met het wassen en ben ik nog even gaan vissen, dit keer leverde me dat drie makrelen op, de avonden vullen we tegenwoordig met het kijken van twee afleveringen van de Black List en zo ook deze avond als het bij half twaalf is duiken we maar weer ons bed in ook deze dag is weer voorbij morgen gaan we maar weer verder naar onder, we zien wel waar we stranden, wat ik al schreef, in de ochtend regen later op de dag droog een graad of 17 en later op de avond weer veel regen.

Dinsdag 9-8-2016: Vandaag werden we wakker met regen en pas laat in de middag stopte het even en het was koud, 15 graden, wat een waardeloze dag we beginnen nu toch wel weer naar ons huisje in Spanje te verlangen maar gelukkig over twee weken hebben we eerst nog twee weekje met de kids en daar kijken we erg naar uit, hopelijk is het weer dan wel wat beter, het hoeft geen dertig graden te zijn maar zo rond de twintig met een lekker zonnetje zou al mooi zijn, ho maar we gaan weer terug naar vandaag, voor dat we vertrekken gaan we nog even lekker douchen want we de boiler is nu nog op elektra en we kunnen nog volop water laden dus gaan met die banaan, als we beiden hebben gedoucht doe ik de handdoeken en de washandjes gelijk even in de wasmaschine zodat dat ook weer schoon is, als het dan eenmaal in de aanhanger is opgehangen gaan we na het vullen van het water en het legen van het vuilwater weer op pad, ik had een camperplaats uitgezocht genaamd sommerset een kilometer op 70/80 hier van dan, we komen daar om een uur of half één aan en er staat al een camper, het is bij een oude steiger waar vroeger een veerdienst is geweest, op zich sta je hier mooi en er zijn goede vis mogelijkheden het is alleen zo jammer dan het zo regend, later in de middag als het even droog is probeer ik nog even te vissen maar dit leverd niets op, nee niet elke plek geeft vis hoe mooi her er ook uit ziet, we zien nog wel vlak langs de camper wat bruin vissen zwemmen, wat op zich altijd iets aparts is, de dag komen we door met de kachel aan en onze e-reader in de hand, ach als dit niet te lang duurd, die regen, dat komen we er wel door heen, ik lag vanavond om half elf in bed hoe laat José kwam ik weet het niet want ik lag in droomland.

Innhavet - Sommerset we hebben vandaag 72 kilometer gereden.

Woensdag 10-8-2016: Vandaag was het weer wat beter hoewel we in de ochtend wel weer begonnen met regen, we hebben besloten om maar weer wat verder te rijden, we willen eerst naar Fauske, want dat is een wat grotere plaats, nu is dat wel betrekkelijk want als je het over een grote plaats heb dan wonen er misschien een 10.000 mensen, maar er is daar een winkelcentrum en aangezien we wat boodschappen nodig hebben is dit de geschikte plek voor ons, na een kilometer of vijfenveertig komen we er aan en doen onze inkopen, wat zijn ze met sommige dingen toch erg duur voor een kilo aardappelen betalen we hier 2,50, maar goed elke dag pasta is niets voor ons dus we nemen maar een zak van twee kilo want die is iets goedkoper, 1,95 de kilo, als we klaar zijn stappen we weer in om verder te rijden, ik heb een camperplek gezien op de tablet die een kilometer of derig van hier ligt dus gaan met die banaan echter een kilometer of negen voor deze camperplek komen we langs een plek waar we twee jaar geleden ook hebben gestaan en we besluiten om hier vandaag ook maar te gaan staan, er staan al een stuk of zes andere campers, we zeten de camper zo neer dat we met de neus van de camper over het water uitkijken, zo we staan weer lekker, de rest van de dag lezen, vissen, spelen een spelletje op de tablet en praten wat met onze Duitse buurman die dit jaar voor het eerst zonder vrouw, zij is vorig jaar oktober overleden, voor de 20ste keer hier in Noorwegen is, ´s avonds kijken we weer twee aflevering van onze serie en duiken dan om een uur of elf weer in bed, het is weer mooi geweest voor vandaag, het weer was redelijk maar daar is ook wel alles mee gezegd, in de ochtend regen maar later op de dag kwam het zonnetje wat door, ik denk dat het een graad of 16 was.

Sommerset - N 67.13285° / E 15.44608° we hebben vandaag 78 kilometer gereden.

Donderdag 11-8-2016: Vandaag hebben we niet veel gedaan we zijn laat in de ochtend even naar het plaatsje Rognan gereden, dit ligt ongeveer 9 kilometer van de plek waar we overnacht hebben, want daar is een Coop supermarkt waar we even een brood kunnen kopen, we hebben besloten om op de plek waar we overnacht hebben om daar nog maar een dag te blijven staan, nu is het voordeel dat vlak voor je Rognan in rijd een hele mooie plek is waar je water kan laden en je toilet kunt legen dus dat doen we dan ook maar even, nu kunnen we weer met een gerust hart terug rijden, de rest van de dag hangen we wat rond, het is niet echt een opwindende dag vandaag maar goed van dit soort dagen zitten er ook tussen, maar het word wel tijd dat de kinderen komen, we kijken er echt naar uit, het weer was vandaag goed, de temperaturen zijn niet extreem hoog met 17 graden maar als het zonnetje schijnt en dat doet het is het best aangenaam, alleen 's avonds dan koelt het behoorlijk af en word het gewoon koud en moeten we de kachel aan hebben.

N 67.13285° / E 15.44608° - Rognan - N 67.13285° / E 15.44608° we hebben vandaag 26 kilometer gereden.

Vrijdag 12-8-2016: Nou als één ding duidelijk is geworden dan is het wel dat deze camper absoluut niet geschikt is om op wintersport te gaan, jezus wat had ik het koud vannacht, toen ik om 04.00 uur naar het toilet moest was ik door de kou gelijk wakker en kon niet meer in slaap komen, ben maar uit bed gegaan en heb de kachel aangedaan, de ijspegels hingen aan mijn neus, als José om bij 09.00 uur uit bed komt besluiten we om hier vandaag wat wasjes te gaan draaien  omdat we als we vandaag of morgen weer verder rijden dan eerst even langs de camperplek rijden waar we water bij kunnen laden dus mocht de tank leeg gaan is er niets aan de hand, we kunnen hem dan zo weer bijvullen, door het zonnetje, het was vandaag een graad of 17, en het windje, was het wasgoed zo tegen 14.00 uur al droog en we besloten om dan nu nog maar een stukje te gaan rijden, we gaan eerst het water weer bijvullen en als dat is gedaan rijden we richting de poolcirkel we weten dat daar een hele grote parkeerplaats is met een soevenierswinkeltje en daar zijn ook toiletten, als we daar aankomen en een plekje hebben gevonden duiken we even het winkeltje in maar kopen er niets, gwoon even kijken, we hebben vandaag wel een telefoontje gehad van Patrick, ze hebben de sleutel van hun nieuwe woning, gefeliciteerd kids, ik heb ook nog even gebeld met mijn zus en ´s avonds ook nog even gebeld met mijn nicht, Sandra, even horen of er nog wat nieuws onder de zon was, ik lig vandaag om 22.30 uur in bed José heb ik niet het bed in horen komen zo moe was ik, welterusten.

N 67.13285° / E 15.44608° - Poolcirkel we hebben vandaag 78 kilometer gereden.

Zaterdag 13-8-2016: Wat was het vandaag weer een waardeloze dag kwa weer, de hele dag heeft het weer geregend, dan weer hard en dan weer zacht maar vrijwel de hele dag hebben we water gezien, we zijn vanmorgen eerst richting Mo I Rama gereden waar we even diesel hebben geladen en wat boodschappen bij de Rema 1000 hebben gedaan zijn we even bij een winkel genaamd Biltema naar binnen gegaan tenminste ik, José had niet zoveel zin en is in de camper gebleven, wat is dat een eindeloze winkel deze verkoopt nou vrijwel alles van schoonmaakmiddelen tot schroefjes, autoonderdelen tot filters aan toe, verf en bootonderdelen en noem maar op, ik heb daar een 100 Amp. accu voor het licht in de camper gekocht en heb daar 154 euro voor betaald, zo met de 95 Amp. die ik al heb, heb ik nu 195 Amp., heb ze in serie met elkaar verbonden, toen ik daar uitkwam moesten we nog even naar een Coop supermarkt op zoek want die verkopen het brood wat wij lekker vinden, deze was 1,2 kilometer terug dus hup even terug echter toen we daar ons brood hadden gekocht en terug wilden rijden konden we er niet meer door want de politie had alles afgezet en wel omdat hier de de Noord Artic race aan de gang is, dat is een soort Tour de France maar dan hier in Noorwegen, en dit kon wel een uur of twee/drie duren, nou er is zit niets anders op dan maar te wachten, geeft niet tijd zat, om ongeveer bij vieren mogen we dan eindelijk er door en kunnen we op zoek naar een geschikte camperplek om te overnachten, deze vonden we een kilometer of veertig voor Mosjoen, een mooie mix/parking met toilet waar al een aantal campers/caravans stonden, om bij elven nadat we nog een yatzie en twee afleveringen van the Black List hebben gekeken duiken we het bed in, het is weer mooi geweest.

Poolcirkel - N66.04890° / E 13.61054° we hebben vandaag 139 kilometer gereden.

Zondag 14-8-2016: Vandaag hebben we eens een dag zonder regen maar een lekker zonnetje en een temperatuur van 15 graden, dan zullen jullie denken maar 15 graden dat is erg koud maar dat valt reuze mee, komt waarschijnlijk omdat je erg noordelijk zit want ik zie toch veel mensen in alleen een t-shirtje lopen, helaas zo een held ben ik nu ook weer niet maar de gevoels temperatuur is best lekker, in de eerste plaats zijn we gestopt bij een supermarkt in Mosjoen, niet om boodschappen te doen want hier is echt op zondag geen winkel open, maar dan kunnen we even op internet en aangezien we een spelletje spelen op de telefoon hebben we af en toe even internet nodig en ik kon nog even wat zaakjes regelen, ja want ook al werk ik niet meer en zijn we met vakantie zaakjes moeten af en toe geregeld worden, als we klaar zijn met het internet rijden we even naar de haven van Mosjoen en gaan even vissen maar dit hebben we al weer snel gezien, dat is niets, we rijden maar weer verder waar we een aantal kilometers buiten Mosjoen een mooie parkingplaats vinden, helaas word er aangegeven met borden dat dit echt een rustplaats is en geen campingplaats, we besluiten om hier te gaan eten en te kijken of er meerdere campers/caravans komen om hier te overnachten zo niet dan rijden we na het eten nog even verder om dan op een plek te gaan staan waar je wel mag overnachten, helaas er komt niemand bij dus we rijden om een uur of zeven maar weer verder en vinden een aantal kilometers verder wel een parkeerplaat met toilet waar je mag overnachten als we er staan komen er al snel meerder campers bij, we merken wel dat we naar ondere aan het rijden zijn want het word nu toch echt wel tegen de avond donkerder.

N 66.04890° / E 13.61054° - N 65.61676° / E 13.30669° we hebben vandaag 80 kilometer gereden.

Maandag 15-8-2016: Wat verlangen wij naar de kids en naar Spanje, we hebben vandaag alweer de hele dag regen gehad en dan is alles zo triest wat je anders verschrikkelijk mooi vind is dan zo treurig, nee we hopen toch echt dat als de kids er zijn het weer wat beter word want zo met deze regen is het pure armoed, je kan niet even lekker buiten zitten nee we hebben het wel bekeken hier zodra we de veertien dagen met de kinderen hebben gehad, daar verheugen we ons wel erg op want ik weet zeker dat zij dit wel heel mooi zullen vinden maar wij hebben het wel gezien zo langzamerhand dan gaan we met gierende banden terug naar Spanje om onze spulletje weer allemaal neer te zetten en waarschijnlijk nog even lekker te genieten van het zonnige weer, maar goed dat is voor over een week of drie, we zijn vandaag om een uur of vier gestopt en hebben hem neergezet bij een zalm (vijver/kwekerij) weet ik veel maar alles was gesloten dus hebben we hem daar maar neergezet voor een overnachting, morgen zien we wel of we omringd staan door auto's of bussen.

N 65.61676° / E 13.30669° - Namsen Laksvarium N 64.54372° / E 12.45365° we hebben vandaag 155 kilometer gereden.

Dinsdag 16-8-2016: We zijn vandaag naar Namsos geweest, dit is een behoorlijke plaats en daar hebben we even wat inkopen gedaan, we zijn van de E6 afgegaan en rijden nu een stuk N17, dit zou een wat mooiere weg moeten zijn, vrij vroeg in de middag vinden we een mooie parkeerplaats met een toilet, water hebben we niet nodig dat hebben we in Namsos geladen, bij de parkeerplaats kan je ook nog vissen wat we dan ook maar gaan doen, helaas zijn het weer alleen makrelen wat we vangen en daar hebben wij niet zoveel belangstelling voor, onze duitse buurman die bij ons is komen staan daar in tegen wel en deze neemt ze dan ook met veel plezier aan, het weer was vandaag prettig geen regen en een temperatuur van ronde 18 graden.

Namsen Laksvarium - N 64.32531_E11.24545 we hebben vandaag 93 kilometer gereden.

Woensdag 17-8-2016: We hebben besloten om toch nog maar even van de N17 af te gaan om dan via de 715 naar het plaatsje Osen te rijden want daar zou een mooie camperplek zijn waar we dan misschien één of twee overnachtingen kunnen doen omdat we anders zo vroeg in Trondheim zijn, het is inderdaad een mooie plek alleen het vissen is niet echt best, we horen echer van een Duitse man die daar staat dat als je de brug overgaat en een stukje wandeld je langs de rotsen naar beneden kan gaan waar je dan kan vissen in de open zee, ik besluit omdat morgen maar te gaan doen want vandaag heb ik daar geen zin meer in we maken de tijd wel vol met wat te lezen en een yatzie, voor dat we er erg in hebben is deze dag ook alweer voorbij, het weer was vandaag redelijk in ieder geval was het droog en dat is al genoeg om het fijn te vinden, de temperatuur lag zo rond de 15 graden.

N 64.32531_E11.24545 - Osen we hebben vandaag 60 kilometer gereden

Donderdag 18-8-2016: Vandaag besluit ik om eens naar die geweldige visstek te gaan waar onze Duitse buurman het over had gisteren, nou ik heb het geweten in de eerste plaat was het een rot stuk wandelen en toen ik op de plek aankwam waar je dan langs de rotsen naar beneden moest dacht ik dat ik de poten van een klimgeit moest hebben, maar je moet wat over hebben voor je hobby, al ik na bijn een half uurtje beneden ben en mijn eerste visje uitgooi staat er een meter of twintig van mijn vandaan onze leuke Duitse buurman waar ik deze geweldige plek van heb, op de vraag of hij ook dat rot stuk naar beneden moest wandelen, antwoorden hij gelukkig possitief want het zal je maar gebeuren dat je met gevaar van je eigen leven er een simpele weg zou zijn, ik denk dat ik mijn Duitse vriend dan gelijk voor de haaien in de zee had gegooid, het vissen op zich was niet veel bijzonders, zeker niet om daar je leven voor te wagen, maar goed ik stond er nu en bleef dan ook maar even staan, buiten wat makrelen, die langzamerhand ook mijn neus uitkomen, gelukkig niet bij mijn Duitse vriend, en een haring die hij ook maar meenam, was de vangst niet echt bijzonder, als ik na een anderhalf uur weer terug ga ben ik blij als ik de camper weer zie en ga meteen maar even uitgeput op bed liggen, voor mijn was de dag al weer mooi geweest, het weer was gelukkig goed met een graad of 18 hadden we niet te klagen.

Vrijdag 19-8-2016: Vandaag zijn we weer verder getrokken en wel naar de plek waar we de laatste dagen op de kinderen willen wachten, het is een mooie camperplek met alles er op en er aan, drinkwater, toileten en je kan er je vuil water lozen het enigen is dat er voor de rest niets is en je toch wel vlak langs de E6 staat, hoewel ik moet bekennen dat je hier ´s avonds weinig last heb van het verkeer, we besluiten om in de middag vast even naar het vliegveld te gaan om te kijken of we er maandag met de camper en de aanhanger makkelijk kunnen parkeren, dit blijkt goed te gaan er zijn speciale plekken waar geen auto´s mogen staan maar wel campers of camperbusjes en het is nog geen twee minuten lopen van waar we de kids moet ophalen, perfect, als we weer terug zijn bij de camperplaats spreken we af dat we morgen even wat gaan rondrijden want we hadden op de kaart een waterval gezien en vaak is daar dan ook een parkeerplaats bij en als ons dat dan beviel zouden we de twee nachten daar blijven staan, we zullen het wel zien morgen, het weer was vandaag goed een zonnetje en 17 graden

Osen - Stjordal N 63.49061_E 10.8819 we hebben vandaag 191 kilometer gereden.

Zaterdag 20-8-2016: Hebben jullie ook wel eens zo een dag dat je achteraf zegt had ik maar in bed blijven liggen of had ik maar een boek blijven lezen, nou zo een dag werd het vandaag voor ons, het weer was zonnig en het was een graad of 18, we gingen nadat we ons broodje hadden gegeten rustig rijdend op pad naar de waterval die we op de kaart hadden gezien, hij bleek in het natuurreservaat Naevra te zijn, nadat we de eerste keer de weg voorbij waren gereden vonden we hem de tweede keer wel vrij snel, in het begin was er nog een asfalt weg echter dee ging al vrij snel over in een onverharde weg maar dat is geen probleem want het was allemaal hard genoeg er lag alleen geen asfalt op, het was werkelijk een schitterend gebied en op een gegeven moment kwam we ook al wat auto´s tegen van mensen die daar rondwandelde of kampeerde, echter na een kilometer of tien kregen we een splitsing en wij besloten de rechtse te nemen en toen kwam na een kilometer of twee het probleem terwijl ik van afstand nog tegen José zei de weg word beter bleek hij achteraf slechter te worden het werden allemaal losse stenen, op zich was het geen probleem alleen toen de weg steeds steiler werd kwamen we in de problemen de wielen van de camper gingen spinnen, ik kon niet meer voor uit komen, achteruit rijden met de aanhanger was geen optie want de weg was maar een drie en een half meter breed, nee de aanhanger moest los gekoppeld worden en dan moest ik kijken of ik met de camper naar beneden kon om dan te draaien en om dan de aanhanger weer op te halen, met keggen achter de wielen van de aanhanger ging het los halen simpel, het enigen nadeel was nu hij los was ik er met de camper nog niet langs kon, de aanhanger most was naar de kant, en iedereen kan nu een goed advies geven en ik zelf zou het nu ook niet meer gedaan hebben maar om dat het tot nu toe vrij makkelijk ging dacht ik dat wat ik nu wilde gaan doen ook wel zou gaan, ik wilde keg voor keg een stukje verzetten en hem zo naar de kant rijden, de eerste keg ging wel José had hem wat lager neergelegen, nu moest de ander dat ging al moeilijker ik moest ten de kar aan duwen anders kreeg José hem niet weg, en toen gebeurde het op het moment dat José de keg achter het wiel vandaan kreeg ging de aanhanger rollen en kon ik hem niet meer houden, steeds sneller rolde hij naar beneden terwijl ik probeerde hem tegen te houden en dan stopt het voor mij als ik weer bij kom lig ik op de grond met mijn hoofd tegen een boomstam en mijn rug open en de aanhanger ligt omgekeerd tegen een boom met onder ons een ravijn van een meter of vijftien, gelukkig kan ik weer gewoon opstaan en wandelen en heb het idee dat er niets gebroken is maar dat ik wel een paar behoorlijke kneuzingen heb, shit, wat nu als eerste proberen we of we een hulpdienst kunnen bellen maar helaas we hebben in dit gebied geen bereik met onze telefoon dan zit er niets anders op om proberen nu de camper langzaam een meter of twee honderd achteruit rijdend naar beneden te krijgen om hem daar te kunnen draaien, als eerste noteer ik even de coördinaten van de plek waar de aanhanger hangt, want ik weet niet hoe ik er straks aan toe ben en of ik het dan nog wel weet, gelukkig gaat dit allemaal vrij goed en als we de ongeveer dertien kilometer terug naar de grote weg hebben afgelegd en de camper heb geparkeerd bel ik de ongevallen dienst van mijn verzekering, zij nemen het gelukkig daarna helemaal over en moet wij alleen maar te wachten, na ongeveer drie uur komt er dan iemand met een sleepwagen die samen met mij naar de plek rijd waar de aanhanger hangt, als we daar aankomen is er ook al politie aanwezig want iemand had de aanhanger zie liggen en dacht dat hij misschien gestolen was en daar gedumpt was, na dat ik het had uitgelegd zijn zij weer weggegaan, de man die de politie had gebeld en de jongen van de sleepwgen hadden de aanhanger weer vrij snel op de weg en daarna was het appeltje eitje en werd hij op de sleepwagen gezet, als we beneden bij de weg komen waar de camper staat blijkt dat er op zich niet zo veel met de aanhanger aan de hand is, ja er zit een gat in de voorkant maar zover als we het nu kunnen zien kan er gewoon mee gereden worden, we besluiten om maar weer naar de plek te gaan waar we gisteren ook hebben overnacht en dan morgen kijken we wel verder, in de aanhanger hebben we nog niet durven te kijken want tenslotte lag hij onderste boven met alles erin, o ja de rechterband moet wel vervangen worden want die is aan één kant kaal en komt het ijzerdraad door maar als ik nu rustig rij dan kan ik dat morgen op de parkeerplaats wel doen, we komen veilig op de parkeerplaat aan en we besluiten om de aanhanger niet open te maken dat doen we morgen wel, we zijn het zat en alle spanning komt er nu bij ons uit, we praten er steeds opnieuw over en weten nu dat ik wel heel veel mazzal heb gehad, zo dicht bij de dood heb ik nog niet gestaan, een meter of twee naar links of naar rechts en je had me ergens een meter of vijftien naar onder bij elkaar kunnen vegen.

Stjordal N 63.49061_E 10.8819 - Naevra - Stjordal N 63.49061_E 10.8819

Zondag 21-8-2016: Vannacht heb ik weinig kunnen slapen hoe ik ook lag alles deed me pijn, maar als ik uit mijn bed ben en gewoon zit of sta dan gaat het wel, we besluiten om maar eens te gaan kijken hoe het binnen in de aanhanger eruit ziet en we moeten zeggen dat het niet tegen valt, de BBQ heeft de grootste klap gekregen, het hele onderstel is naar de maan, het boven gedeelte gaat nog wel, en dan is de emmer met ons wasmiddel kapot gegaan en zit alles onder de waspoeder, voor de rest valt het allemaal wel mee, onze electrische fietsen zaten gelukkig goed vast gebonden en hebben zo op het eerste gezichte geen schade geleden, ons wasmaschientje staat er ook nog goed bij, al met al valt het wel mee, we zijn de rest van de dag wel bezig met alles eruit halen en weer schoon er terug in doen, ondertussen verwissel ik ook nog even de beschadigde band, had gelukkig nog een reserve band bij me, als alles weer netjes terug in de aanhanger zit begint het te regenen, we zijn gelukkig net op tijd klaar, het weer was tot een uur of vier goed daarna begon het wat te regenen, de temperatuur was 17 graden, morgen is het dan zover dan komen eindelijk de kids, heerlijk.

Maandag 22-8-2016: Vandaag zijn we beiden vroeg wakker het zal wel door de spanning komen omdat de kids op moeten halen van het vliegveld, we rijden ruim van te voren er naar toe want we willen er wel op tijd zijn, als we op het vliegveld aankomen kunnen we de camper met gemak parkeren er zijn zelfs speciale vakken voor grotere auto's(busjes) of campers, daar vandaan is het twee minuutjes lopen naar de aankomsthal, ze landden precies op tijd en natuurlijk staan wij weer bij de verkeerde band, ongelofelijk er zijn er maar vijf en wij staan weer bij die van de binnenlandse vluchten, maar gelukkig is de hal niet zo groot en hebben de kids ons al zien staan, het was een hartelijk welkom he lekker weer even de kids vast kunnen houden, als we naar de camper lopen vertellen we het verhaal van de aanhanger, dit hadden we nog niet aan de kids doorgegeven omdat zij toch vandaag zouden komen en we ze niet te ongerust wilden maken, tenslotte waren we er allebij nog, in de camper hebben we allen al snel ons plekje gevonden en gaan we rijden we besluiten om de eerste de beste redelijke parkeerplaats te gaan stoppen zodat we nog wat bij kunnen praten en een broodje kunnen eten want de kids waren ook al vroeg op gestaan, net voor dat we Trondheim in rijden vinden we een mooie plek waar we even kunnen bijpraten, als we een uurtje verder zijn en wat foto's hebben gemaakt gaan we verder, we rijden richting Oppdal want daar was de plek waar we de muskusossen safari moeten bespreken, een kilometer of twee voor Oppdal vinden we een grote camperplek waar we ook de tent kunnen opzetten, het gaat allemaal goed totdat de tent staat en het begint te regenen, ik draai snel het lufel uit zodat er een groot gedeelte van de tent toch nog droog blijft, we liggen vandaag allemaal niet te laat in bed want we zijn allemaal moe, morgen zien we wel verder, het weer was overdag redelijk maar tegen de avond was er regen en werd het een stuk kouder, het was overdag een graad of 17.

Stjordal - Vliegveld Trondheim - Oppdal we hebben vandaag 155 kilometer gereden.

Dinsdag 23-8-2016: De kinderen hadden vannacht redelijk geslapen het was alleen in hun gezicht behoorlijk koud en een gedeelte van de tent was nat, dat was voor ons zo klaar als een klontje de kids gingen vanaf nu in ons bed liggen en José en ik doken op de dinette, daar kon je ook een twee persoons bed van maken en omdat Patrick veel last van zijn rug heeft zouden zij in ons bed gaan slapen, nadat we ons broodje hebben gegeten rijden we naar Oppdal waar we na wat zoekwerk dan eindelijk het kantoortje vinden waar je de muskusos safari moet bespreken, helaas s deze gesloten en kan je alleen nog telefonisch contact met ze maken, uit het gesprek dat Patrick met deze mensen heeft is het zo dat de muskusos safari alleen nog op zaterdag en zondag worden gedaan want het seizoen is voor hun voorbij en alleen dit weekend gingen ze nog maar als we wilden dan moesten we on-line bespreken, na wat heen en weer gepraat tussen ons besluiten we om het wel te doen maar niet om hier al die dagen te blijven rondhangen want dat vond ik zonden, we zouden de safari dan op zondag doen en tot die tijd gingen we wat verder rijden om hier dan eind van de week weer terug te komen, we zouden nu richting Andalsnes te gaan, als het bij vieren is besluiten we om op een camping te gaan staan aan een fjord zodat we ook nog even kunnen vissen, bij de receptie van de camping is niemand en we besluiten om maar gewoon ergens te gaan staan en maar af te wachten wat er dan zou gebeuren, als we vissen vangen we wat makrelen die we besluiten om in de rookoven te doen zodat we morgen stukjes makreel op brood kunnen nemen, het weer was zonnig en mooi het was een graad of 18.

Oppdal - Oksendalsora we hebben vandaag 81 kilometer gereden.

Woensdag 24-8-2016: Vandaag zijn we rond een uur of negen weer van de camping vertrokken en nee we hebben geen campinggeld betaald, er was niemand langs gekomen en om nu net zo lang te wachten tot er iemand kwam, dat vonden we dan ook weer overdreven misschien kwamen ze wel helemaal niet, er stond ook nergens iets aan, maar goed we gaan dus verder, echter net als we het plaatsje Borgge voorbij zijn horen we een schrappend geluid, we zetten de auto en de aanhanger aan de kant en gaan kijken, het is de linker band van de aanhanger deze is helemaal van zijn velg en we trekken de aanhanger dus op één band en op één velg, gelukkig is er een Noor die ons er op attent maakt dat er even terug in het plaatsje Borgge een garage zit die banden verkoopt want de reserve band zit al om de aanhanger die had ik afgelopen zondag vervangen, met deze band zijn Patrick en ik terug gereden naar die garage, die gelukkig nog zo een maat band had liggen, als we hem na een goed half uurtje later weer onder de aanhanger hebben rijden we verder richting Andalsnes, volgens Patrick is de lager van de as stuk en moet deze vervangen worden, we zullen in Andelsnes wel op onderzoek gaan,  Als we daar eenmaal zijn kan niemand ons helpen en worden we van het kastje naar de muur gestuurd totdat we bij een bedrijf komen die ons stuurd naar een bedrijf in Molde, dit bedrijf zou de lager in voorraad hebben, 100% gegarandeerd, ondertussen heeft Patrick de oude lager van de aanhanger af gekregen zodat we die als voorbeeld mee kunnen nemen, nu zijn er twee opties of we gaan met de veerboot over en dan is het naar Molde een kilometer of 50 of we rijden helemaal om het fjord heen en rijden dan iets van 135 kilometer heen en 135 kilometer terug, het om rijden is wel goedkopen maar we verliezen wel heel veel tijd en waarschijnlijk krijgen we hem vandaag dan niet gemaakt, we gaan voor optie één, de veerboot, echter als we daar zo rond tien over vier daar aankomen is het bedrijf gesloten, volgens mijn is dit het enige bedrijf in Noorwegen dat zijn deuren al om vier uur dicht doet, shit, wat nu, we besluiten om maar wat rond te rijden en hier en daar eens te informeren en meteen bij het eerste bedrijf krijgen we het advies om het eens bij het bedrijf Biltema te proberen, dat is de winkel waar ik ook mijn accu heb gekocht, het is een gelukstreffer want inderdaad deze winkel heeft de lager liggen, zo nu kunnen we terug naar Andalsnes waar we dan alsnog de aanhanger in elkaar kunnen zetten en opzoek kunnen gaan naar een overnachtingsplek, die we gelukkig tijdens het rijden naar Molde al vast hebben gevonden, we besluiten om eerst maar bij Mac Donald wat te gaan eten want dat komt er vandaag anders ook niet van, om ongeveer half tien is alles achter de rug en staan we op een fijn plekje waar we ook nog wat kunnen vissen, het was een enerverende dag waar het weer eigenlijk de hele dag ook niet echt meewerkte, hele dag regen, pas tegen de avond werd het wat droger, de temperatuur was niet slecht, 17 graden.

Oksendalsora - Andalsnes - Molde - Andalsnes we hebben vandaag 253 kilometer gereden.

Donderdag 25-8-2016: Zo nu alles weer achter de rug is besluiten we om de Trollstigen te gaan beklimmen met de camper, we besluiten om het zonder aanhanger te gaan doen we laten deze op een grote parkeerplaats bij de supermarkt Rema in Andalsnes staan want we moeten als we weer terug naar Oppdal gaan hier toch weer langs, we halen datgene uit de aanhanger wat we denken nodig te hebben want ik wil aan het eind van de Trollstigen bij het Taftfjord blijven overnachten, daar schijnt een volgens mensen die we in Kirkness hadden gesproken een mooi visplek te zijn waar je heerlijk kunt overnachten en waar je goed koolvis zou kunnen vangen, in de eerste plaats moet ik even Rosanne een compliment geven die ondanks haar hoogte vrees toch vrijwel overal mee naar toe is geweest, klasse kanjer, de Trollstiger is een weg die vrij steil is en waar je verscheidene haarspeldbochten voor je kiezen krijgt maar als je beneden aan de weg staat zie je hem zo naar boven kronkelen en dan zijn er nog de verscheidene watervallen, het is echt een machtig gezicht, helaas als we helemaal boven zijn is het erg bewolkt en kan je niet echt het dal in kijken dat is wel een beetje jammer, misschien morgen want we moeten deze weg ook weer terug nemen, als we dan op de plek aankomen die ik van de mensen uit Kirkness hadden gekregen is het inderdaad een schitterende plek helaas hebben zij waarschijnlijk alle koolvis uit het fjord gehaald want het enige wat wij weer vangen zijn makrelen, nou ja dit is niet helemaal waar ik vang een vis die die een raar geluid maakt, een soort geknor, in eerste instantie denk ik dat Patrick een wind laat en hij denkt dat van mij en José dacht dat het één van ons was maar het kwam toch echt van de vis, ondertussen zijn er al twwe campers bij gekomen, Noren, en als we uitgevist zijn besluiten Patrick en ik om een groot kampvuur te maken, dit idee hebben de twee Noren die bij elkaar horen ook en zo ontstaat er een soort gevecht van wie maakt de grootste, op een gegeven moment kwam de Noorse vrouwen die ook mee hielpen met een halve boom aan, dat was voor ons het moment om te zeggen we nokken ermee het is wel goed, als we weer vissen en weer makrelen vangen willen de Noren ze wel hebben, ze gooien ze op de bbq, waar we later ook nog wat van krijgen, het was vandaag een leuke gezellige dag en het kampvuur deed het perfect, het weer was ook goed met een lekker zonnetje we hebben tenminste de hele tijd lekker buiten gezeten, 18 graden.

Andalsnes - Trollstiger - Tafjord vandaag hebben we 73 kilometer gereden.

Vrijdag 26-8-2016: We zijn vandaag weer de zelfde weg terug gereden, dus over de trollstigen, naar Andalsnes om onze aanhanger op te halen, we gaan vandaag weer rustg rijdend terug naar Oppdal voor de muskus safari van zondag, we stoppen vandaag in Dombas om daar op een camping te gaan staan, want we willen ons eigenlijk na het rookfestijn van ons kampvuur van gisteren wel even lekker douchen, het is vandaag eigenlijk de hele dag klootjes weer ik geloof dat we de hele dag regen hebben gehad en de temperatuur is ook niet lekker 15  graden, als we eenmaal op de camping staan en ons lekker hebben gedoucht voelen we ons gelijk weer een ander mens, deze dag gebeurt er eigenlijk niet zo veel dus heb ik ook niet veel te schrijven, morgen misschien wat meer.

Tafjord - Andalsnes - Dombas we hebben vandaag 180 kilometer gereden.

Zaterdag 27-8-2016: Vandaag rijden we de laatste 80 kilometer naar Oppdal waar we in de eerste plaats maar eens even het dorpje gaan verkennen en Patrick wilde nog even naar intersport want daar had hij toen hij dinsdag daar zijn schoenen had gekocht een kruisboog gezien die hij wilde kopen, en ik kon op dat moment even mooi mijn site weer even up-loaden bij de supermarkt, nu was het geval dat we boven op de trollstigen mooie jasjes hadden gezien maar de kleur die ik wilde was er niet in mijn maat dus we gingen hier even kijken maar nee hoor niet te vinden en als het erop leek was de prijs niet normaal meer, jammer, als we uitgekeken zijn gaan we terug naar de overnachtingsplek waar we de eerste avond toen de kids aankwamen ook hadden gestaan, het was er nu wat stiller kwa campers, als we staan zet Patrick zijn kruisboog in elkaar organiseren we een soort competitie met ls prijs, wie mag morgen als we aangevallen worden de muskusos mag neerschieten, terwijl de ander wegrennen, na een zware competitie kwam ik als beste schutter uit de bus maar om eerlijk te zijn was ik daar niet zo blij mee want ik had het idee dat als het op rennen aan zou komen ik niet de langzaamste zou zijn, maar als een echte kerel offerde ik me op met in mijn achterhoofd snel schieten en dan alsnog hard rennen, het geheel bracht nog al wat hillarische momenten op, ik noem geen namen maar er was er zelfs één die de camper nog niet eens kon raken of dt de persoon ging schieten terwijl de pijl al op de grond lag, we lagen vandaag niet al te laat in bed want we wilden morgen op tijd opstaan om dan vast naar de ontmoetingsplek te rijden en daar een broodje te eten, dan wisten we in ieder geval dat we op tijd waren, het weer was redelijk, bewolkt maar wel droog en een 15 graden.

Dombas - Oppdal we hebben vandaag 81 kilometer gereden.

Zondag 28-8-2016: Vandaag is het dan zover we gaan op muskusos safari we moeten daar om bij tienen zijn maar hadden de wekker vanmorgen al op half acht staan, hij liep echter pas om half negen af, José had waarschijnlijk alweer de wintertijd ingeschakeld, veel maakte het niet uit want ik was toch al om zeven uur wakker, we besloten om vast naar de plek te rijden waar we opgehaald zouden worden door onze gids, om bij half tien kwam de gids aan en we zouden met in totaal 12 mensen, inclusief de gids, de tocht maken, het zijn zes Nederlands, twee Israeliers, en drie Noren, we moeten eerst 45 minuten rijden en dat is precies de kant op waar we gisteren vandaan zijn gekomen, als we dan op de plaats van bestemming zijn aangekomen kan het grote klimmen, wandelen en alles wat erbij komt beginnen, onderweg houden we ook nog een stop om even uit te rusten en waar onze gids voor ieder en stuk kaneelbrood met koffie heeft, opzich is het wel te doen maar aan het eind van de dag zijn we toch wel bek af, maar we hebben wel genoten want we hebben de muskusossen van af misschien maar tweehonderd meter kunnen bekijken, als we aan het eind van de middag terug bij de auto komen gaat iedereen weer zijn eigen weg, wij gaan weer verder via Dombas naar beneden waar we door de kids worden uitgenodigd om bij een Italiaan uit te gaan eten, het smaakte voortreffelijk, na het eten zijn we verder gereden en vonden op een parkeerplaats bij Dovrekogen een overnachtingsplek, het weer was vandaag goed alleen omdat we op een hoogte liepen was het daar behoorlijk fris maar we waren alle vier goed gekleed.

Oppdal - Dovreskogen N 61.94017-E 9.30377 we hebben vandaag 103 kilometer gereden.

Maandag 29-8-2016: Vandaag heeft Patrick het stuur van mij overgenomen want ik heb vrij veel last van mijn zij, en nu kan ik even lekker achterin aan de tafel zitten, het is vandaag redelijk weer alleen als we tegen de middag een fijne overnachtingsplek hebben gevonden, tussen de bosje bij een oude afmeerplek voor boten, begint het weer te regenen af en toe is het wat mindr en dan kunnen we nog even snel een visje uitgooien wat echter niet echt succesvol is, de vangst valt een beetje tegen tot op heden het is niet wat José en ik gewend zijn en als je dan wat vangt dan zijn het van die schijt makrelen, als we een uurtje op het plekje staan komt er een oude omgebouwde brandweerauto van de Duitse vrijwillige brandweer aan die de bus naast ons zetten, we slapen dus vanavond niet alleen, het weer was in het begin goed alleen later op de dag begon het te regenen en het was 16 graden.

Dovreskogen -Stryn we hebben vandaag 194 kilometer gereden.

Dinsdag 30-8-2016: Vandaag heeft Patrick weer de hele dag gereden en we hadden weer de hele dag regen, heel langzaam worden we er een beetje ziek van, je kan niet echt even lekker uit de camper om wat leuke foto´s te maken, maar goed we moeten er maar mee leven we zijn wel alle vier blij als het voorbij is of als het is een paar dagen droog zou zijn, het weer was dus nat, nat en nog eens nat, 15 graden

Stryn - Fodnes vandaag hebben we 164 kilometer gereden.

Woensdag 31-8-2016: Vandaag hebben we allemaal slecht geslapen de veerdienst ging volgens ons de hele nacht door en de vrachtauto's bleven maar aan en af rijden, vandaag rijd ik zelf weer, we besluiten om niet de langste tunnel van Noorwegen te nemen, 25 kilometer lang maar we gaan over de oude weg deze is veel mooier, we komen doordat we deze weg nemen ook nog in de sneeuw terecht en het was daarboven behoorlijk koud, beneden in het dal bij Laerdal kopen Patrick en ik nog een goede regenjas en op de kade doen we nog snel even twee wasjes draaien, als deze klaar zijn hangen we ze in de aanhanger en rijden naar het plaatsje Flam waar we als het goed is morgen een ritje met een trein naar boven op een berg willen maken, we besluiten om vandaag maar op een camping te gaan staan waar we dan weer even lekker kunnen douchen, tevens gooien we alle was die we hebben in een wasmachine op de camping helaas moeten we ook alle was in de droger gooien want het doet vanaf 's middags drie uur weer niets anders als regenen, het is vandaag in de ochtend wel aardig weer maar in de middag is het weer balletje en hebben we alleen maar regen, het is een graad of 17.

Fodnes - Flamsbana we hebben vandaag 28 kilometer gereden.

Klik op camper om de vorige maand te zien.

Klik op camper voor de volgende maand.

UB40   -   Kingston Town.