Juli 2014 - Camper leven

Hoofdmenu:

Juli 2014

Jaargang 2014
Dinsdag 1-7-2014: Zo weer een maand voorbij, we hebben besloten om vandaag een lange rit te maken van meer dan 300 kilometer, op de vraag waarom zo lang, we hebben de veerboot besproken van Goteborg, Zweden, naar Frederikhaven, Denenmarken, op 23 Juli om 04.00 uur 's morgens, maar 23 Juli is nog ruim drie weken, maar hier doe je over zeg maar 300 kilometer vrijwel de hele dag en zeker wij die regelmatig even stoppen om te eten of een fotootje te maken, maar waar het ons eigenlijk om gaat is dat we eigenlijk nog een paar dagen willen vissen en aangezien 95% van de weg die we nog af moeten liggen, zo een 1350 kilometer, niet langs fjorden loopt, daarom rijden we vandaag richting een fjord om te kijken of we daar nog een plaatsje vinden waar we een paar dagen kunnen staan om te vissen, we vinden om bij zessen eindelijk een plekje waar we mogen staan, ja mogen staan want we zijn beland bij een haventje waar ze hutten en boten verhuren aan vissers, als we vragen of we hier een overnachting mogen blijven staan, blijkt de eigenaar of in ieder geval de jongen die hier werkt een Nederlander te zijn en die heeft die geen bezwaar tegen, het vissen valt wat tegen ik vang een stuk of vier kleine koolvisjes en José vangt een grote zeester, nou één ding is zeker hier kunnen we in ieder geval geen vier vijf dagen blijven staan en de weg die we nog langs een fjord moeten maken is niet zo groot meer dus het zal wel heel heel heel langzaam terug rijden richting Götenborg worden, de temperatuur was vandaag 27 graden.

Poolcirkel - Jachthaven

Woensdag 2-7-2014: Vandaag hebben we niet zo veel kilometers gemaakt want anders komen we te snel aan in Göteburg waar we pas de 23ste juli de overtocht maken, dat stukje wat we vandaag nog langs de fjorden rijden is niets, in elk geval niets om daar een paar dagen te blijven staan, we duiken bij de plaaats Verdalsor op wegnummer 72 het binnenland in, we mogen vanaf nu gemiddeld ongeveer vijftig kilometer per dag rijden, om bij éénen vinden we een kilometer of tien voorbij Verdalsor een parkeerplaats waar we besluiten te overnachten, de temperatuur is ondertussen alweer opgelopen naar 24 graden, als het goed is gaan we morgen alweer de grens naar Zweden over want als ik goed heb gekeken op de kaart is die ongeveer een kilometer of vijfendertig hier vandaan, vaarwel Noorwegen.

Jachthaven - Net buiten Verdalsor

Donderdag 3-7-2014: Vandaag werden we wakker met regen, ja je leest het goed regen, na een hoop mooie dagen is het nu minder de thermometer komt vandaag niet boven de 14 graden, voor de natuur is het wel even goed, wat water, voor ons had het niet gehoeven, maar je kan niet alles regelen in deze wereld, we rijden vandaag weer een stukje verder en nu we de datum weten dat we weer met de boot overgaan is het voor ons een beetje uitzitten, een stukje rijden en weer stoppen, de omgeving blijft echter wel mooi of je nou hier of daar staat het uitzicht is vaak geweldig, we hebben wel besloten om te proberen op paps zijn verjaardag, 29 juli, en Annie haar verjaardag, 6 augustus, in Limburg te zijn, dat moet lukken als we de 23ste juli overgaan met de boot, maar je weet het nooit, we wachten af.

Net buiten Verdalsor - Äre

Vrijdag 4-7-2014: Vandaag is het gelukkig weer mooi weer, 21 graden, en dat is eigenlijk het enige verschil met gisteren, want ook nu rijden we weer wat kilometers richting Göteborg, dit keer stoppen we op een plek die ongeveer vijf kilometer van de plek afligt waar we op de heen weg hadden gestaan, bij de Dollarstore, deze plek waar we nu staan is echter veel en veel mooier, we staan aan een groot meer, en natuurlijk probeer ik hier ook nog even wat vis te vangen wat echter niet lukt, maar goed ik ben weer even zoet geweest, José en ik zijn ook nog even op de motor weggeweest want we moesten voor morgenochtend toch echt wel vers brood hebben, het enige wat we vandaag nog konden vinden waren vijf bolletjes, maakt niet uit gaan we morgenochtend vroeg na het eten nog maar even kijken want we zitten er aan te denken om hier morgen ook te blijven staan en dan lekker naar het Nederlandselftal te gaan kijken die tegen Costa Rica speelt en daarna om omstreeks twaalf uur 's nachts te gaan rijden, zodat we misschien nog een eland zien, maar ik loop op de zaken vooruit, we zien wel hoe alles verloopt.

Äre - Hoverberg

Zaterdag 5-7-2014: We hebben besloten om vandaag nog maar een dagje hier op deze camperplaats te blijven, we moeten alleen nog even brood kopen en wat water bijvullen, als dat gedaan is doen we nog even wat inkopen bij de Dollarstore, dit is een winkel met allemaal hebbedingetjes, leuk om even door heen te struinen, ik koop een nieuwe viskofferde mijne is stuk gegaan, en ik haal nog twee jerrycans van 20 liter, als we weer terug zijn op de camperplaats besluit ik om de garage eens helemaal leeg te halen en alles opnieuw in te ruimen, José haalt alle kleden uit de camper om deze eens goed schoon te maken en uit te kloppen, om even over tweeën zijn we weer klaar en ligt alles weer op zijn plaats als we daarna lekker op het bankje bij de camper zitten krijgen we bezoek van een man en een vrouw waar we mee in gesprek raken, zij is Nederlands en hij is Duits en ze wonen al zestig jaar in Zweden, om half vier gaan zij weer terug naar hun camper en wij besluiten om de bbq aan te steken, het is heerlijk weer dus wat let ons, om zes uur kijk ik hoe België uit het WK word geknikkerd door Argentinië, en om tien uur kijken we naar Nederland - Costa Rica, gelukkig wint Nederland na de verlenging en het penalty schieten, en dat was ook niet anders dan terecht, nou woensdag de halve finale tegen Argentinië en dan maar hopen en duimen, om vijf over één duik ik mijn bed in, het was weer heerlijke dag, 21 graden.

Zondag 6-7-2014: Vandaag zijn we weer een stuk verder gereden omdat in eerste instantie het weer er niet echt best uit zag en om hier nu de hele tijd binnen in de camper te zitten dat leek ons ook niets, om bij half twaalf vertrokken we en hoe meer we reden hoe mooier het weer werd, de temperatuur kwam weer aan de 24 graden, we besloten om de camper meer ergens neer te zetten en om dan vanavond nog wat te rijden want we wilden nog zo graag een eland fotograferen, de camper hebben wij bij een autocrossbaan neergezet, er was daar toch niets te doen en ik heb naar de Tour de France gekeken tevens heb ik nog even een tukkie gedaan en wat gelezen, José heeft op de tablet wat spelletjes gespeeld en wat gelezen, om bij tienen 's avonds, na voetbal international zijn we weer gaan rijden, nou om het maar snel te zeggen het was balletje, José heeft een vos de greppel in zien rennen en ik heb alleen maar een konijntje in de berm zien zitten, dat was alles, nu begrijpen wij ook wel dat je een eland ook niet op bestelling langs de autoweg krijgt maar we balen wel als een stekker, om twaalf uur zetten we de camper langs de kant om te gaan slapen, we merken wel dat we naar beneden aan het zakken zijn, je boek lezen om twaalf uur 's nachts zonder lampje is niet meer aan de order, het is schemerig, wel lekker om te slapen, welterusten.

Hoverberg - Camperplaats langs E45

Maandag 7-7-2014: Vandaag rijden we niet veel kilometers, want we hebben nog twee weken en we hoeven in principe nog maar 580 kilometer te rijden, dus een plekje vinden en daar een dag extra staan is geen overbodige luxe, gelukkig vinden we al snel een mooie overnachtingsplek en we verwachten dat we hier vanavond ook niet alleen zullen staan, dit komt ook wel uit want er komen tegen de avond nog twee campers bij, het is vandaag vies benauwd en erg warm, 28 graden, en tegen de avond merken we dat want de hemel breekt voor een half uurtje open en de regendruppels komen met baken uit de hemel, er is echter één nadeel aan die regenbui, waar we al die weken nog geen last van hebben gehad, zijn die hele kleine mugjes, ze zijn zo klein dat ze zelfs door het hor van de ramen heen komen, dus alle ramen moeten dicht, en op dat moment merk je pas hoe vies warm het in de camper is, gelukkig koelt het later op de avond wat af en als we dan de dakventilator aanzetten word het wat behaaglijker, maar ik denk persoonlijk niet dat het onze lekkerste nacht word.

Camperplaats langs E45 - Malung

Dinsdag 8-7-2014: Vandaag zijn we door de plaats Mora gereden, op de heen weg zijn we hier ook al geweest en toen wilde we hier overnachten maar werden we door een overijverige ambtenaar weggestuurd, nu zijn we er echter overdag en het is best een leuk plaatsje waar ook nog eens een Lidl aanwezig is en dat komt mij wel goed uit want dan kan ik nog even mijn cola voorraad wat bijvullen, als we daarna weer onderweg gaan gaat er iets mis met de tomtom of laat ik het anders zeggen hij vind een weg die korter is dan de E45 maar die wij eigenlijk graag willen rijden alleen doordat ik bij één kruising even niet goed oplet zitten we zonder dat ik er erg in hebben op de verkeerde weg, deze is echter wel wat korter, maar komt niet langs de camperplek waar we op de heenweg hebben gestaan en die zo mooi was dat we daar opnieuw een paar dagen willen gaan staan, om een lang verhaal kort te maken moeten we door deze fout een kilometer of vijftig omrijden, geeft niet tijd zat, als het goed is komen we morgen weer op de E45 terecht, we vinden nu een camperplek langs de E16 en eerlijk is eerlijk deze mag er ook best wezen, we kijken 's avonds nog naar de voetbalwedstrijd Duitsland - Brazilië maar als de Duitsers na de eerste helft al met 5 - 0 voor staan houd ik het voor gezien en duik me bed in, ik ben moe, ik lees nog wat in bed maar dat zijn ook niet meer als twee bladzijden en dan snurk ik. P.S. mensen mijn lichaam lijkt door de muggenbulten wel op een maanlandschap en ik krab me helemaal kapot, wat een shit beesten, het was vandaag weer erg warm, 28 graden.

Woensdag 9-7-2014: Vandaag zijn we weer een stuk verder gereden en zijn beland op de camperplaats waar we op de heen weg ook al hebben gestaan, camperplaats Hansjon, dit is echt een geweldige plek waar als ik een cijfer van 1 op 10 kon geven, hij een dikke 9 zou krijgen, het enige wat er niet is dat is elektra en er is geen drink water, maar als je zorgt dat je een volle watertank heb is deze plek voortreffelijk, en anders kan je een kilometer of zes doorrijden daar zit een tankstation waar je water kan laden, we staan om bij éénen op de plek en besluiten om hier een paar dagen te blijven staan maar we gaan ons u opladen om vanavond het Nederlandselftal tegen Argentinië te zien spelen, trouwens ik heb gehoord dat Duitsland gisteren met 7-1 heeft gewonnen van Brazilië, geweldig, een finale Nederland - Duitsland zou leuk zijn, we liggen een beetje uitgeteld in onze stoelen, het is hier erg warm, 29 graden en er staat geen zuchtje wind, ik denk dat de temperatuur beter is dan op veel plaatsen in zuid Europa, vandaag nog even getelefoneerd met mijn oudste zus, ze zitten er daar ook al helemaal klaar voor om Nederland naar de zegen te schreeuwen, helaas het verloopt allemaal anders als dat we hadden gehoopt, Nederland vliegt eruit met penalty schieten, jammer, jammer, jammer, maar ik heb in ieder geval een maand genoten, niet omdat het voetbal zo goed was maar wel omdat ze er bijna tot aan het eind toe in hebben gezeten, en dat hadden er maar weinig verwacht, nou zaterdag dan maar tegen Brazilië, dan vreten we die maar op dan zijn we ieder geval nog derde, niet slecht voor dat kikkerlandje.

Malung - Hansjon

Donderdag 10-7-2014: Vandaag blijven we hier staan en waarschijnlijk blijven we hier wel tot maandag, tenminste zo denken we er nu over, we gaan vandaag beginnen om al ons wasgoed weg te wassen, deze is ondertussen al weer aardig op gelopen, terwijl José aan de eerste was begint ga ik even op de motor naar Torsby, deze plaats ligt een kilometer of zes van hier, ik ga even een brood en beleg halen, als ik terug kom bij de camper stort ik me ook op was in ieder geval op het water halen en dat is een zeer intensief karwei, ik geloof dat ik het al een keer eerder heb uitgelegd hoe het werkt, je drukt op een knop en dan komt er ongeveer 1/3 liter water uit dus je moet drie keer drukken om ongeveer een liter te krijgen en aangezien je ongeveer vijfentwintig liter water nodig heb om één was, inclusief spoelen, te doen en we ongeveer zeven wasjes doen, drukken en sjouwen we ons het apenlazerus, onze duim is ongeveer twee centimeter korter vanwegen het duwen en onze armen zijn twee centimeter langer van het sjouwen, hoezo wij hebben geen werk, om een uur of drie stoppen we het is veels te warm en we kunnen niet meer was kwijt op ons wasrek, morgen maar de rest doen, ondertussen is de temperatuur naar 30 graden gestegen, we hangen en lezen wat onder ons luifel, 's avonds kijken we naar serie 24 op rtl 5 en daarna duilk ik mijn bed in om nog wat te lezen, José komt ongeveer een uurtje later, we zijn moe.

Vrijdag 11-7-2014: Vandaag werd ik om zes uur wakker, ik lees wat en speel een spelletje op de tablet om om een uur of acht op de bank in slaap te vallen tot dat José om kwart over negen opstaat, nadat we buiten lekker hebben ontbeten gaan we verder met waar we gisterenmiddag waren gestopt, de was, vandaag is de temperatuur iets behaaglijker, 26 graden, we krijgen vandaag alles weggewassen en voor de rest gebeurd er niet zoveel, we raken nog wel even in gesprek met een Noors echtpaar die ons beiden een soort broodje met rozijnen gaf, waarschijnlijk zagen we er uitgehongerd uit, bij haar was vorig jaar kanker ontdekt en daar was zij voorbehandeld en op dit moment ging alles goed ????, het was een behoorlijk geëmotineerd gesprek en na een half uurtje gingen zij weer verder met hun camper, richting hun zoon, die in Kirkness woonden, dit ligt in het Noordelijkste puntje van Noorwegen tegen de Russisch - Finse grens aan, we zitten vandaag tot een uur of halfnegen lekker buiten daarna ga ik VI international kijken op t.v. en dan duik ik in bed, lekker hoor dat bedje.

Zaterdag 12-7-2014: Zo vandaag is het voor ons een rustdag we hebben niets te wassen of schoon te maken we gaan op de motor naar Torsby om boodschappen te doen voor het weekend, we nemen even de tablet mee, want de vorig keer merkte ik op mijn telefoon dat ik hier gratis wifi kon ontvangen dus nu kan ik nog even wat dingetjes regelen en terwijl ik met de tablet aan door de supermarkt loop krijg ik een skype verbinding met mijn zwager in Italië, ook zij hadden gelukkig goed weer, alleen moeten zijn woensdag alweer inpakken om terug naar huis te gaan want dat zitten de drie weken vakantie er al weer bijna op, het weer is hier in Zweden echt geweldig, vandaag tikt de thermometer weer 27 graden aan en houd maar niet op, als we terug bij de camper zijn berg ik de motor op en ga lekker in de schaduw luieren en lezen, om en om, en voordat we er erg in hebben is zo een dag alweer om, we kijken 's avonds naar het Nederlandselftal dat Brazilië met 3 - 0 oprolt, vanuit Zweden willen wij Van Gaalmet staf en zijn spelers bedanken voor de fijne weken die we hebben gehad, het was smullen geblazen, nu met Mollema nog een goede tour de france rijden en dan hebben we weer een paar geweldige sportmaanden gehad, CHAPEAU.

Zondag 13-7-2014: Vandaag zijn we met de camper even naar de Ica in Torsby gereden a) om wat boodschappen te doen, b) om even mijn site te up-loaden, nadat ik hem helemaal heb bijgewerkt en c) er staan hier stroompalen deze zijn officieel voor auto's die in de winter hun motor warm willen maken i.v.m. het starten, nou wij gebruiken deze om even onze accu's op te laden en nu het vandaag een wat mindere dag kwa weer is moet ik toch ergens mijn energie voor mijn televisie vandaan halen want mijn zonnenpanelen laden vandaag niet tot weinig op, we hebben vandaag een wat mindere dag de temperatuur is met 22 graden nog wel aangenaam maar het regent in de middag behoorlijk, morgen gaan we weer verder rijden richting Göteborg, wel rustig aan want het zijn nog maar 365 kilometer en we gaan pas volgende week woensdag morgen om 04.00 uur op de boot, vadaag rijden we nog even terug naar de camperplaats waar we nu bijna vier dagen hebben gestaan, nu de accu's weer volop zijn opgeladen kan ik weer rustig naar de tour de france en de finale Duitsland - Argentinië kijken, deze word door Duitsland gewonnen met 1 - 0, het ia jammer nu ik het zo zie dat we met penalty's van Argentinië hebben verloren want ik geloof dat wij tegen Duitsland best wel een kans hadden gehad, wij speelde in princiëpe het zelfde spelletje als Argentinië, alleen wij hadden betere afmakers, maar goed dat is weer achteraf, ik stort me nu volop op de tour de france.

Maandag 14-7-2014: Vandaag gaan we weer een stukje rijden maar eerst gaan we weer even naar de Ica supermarkt want dan kunnen we nog even de site up-loaden en onze camper nog even aan een stroompaal zetten zodat we nog even de accu's kunnen bijvullen, om bij twaalven gaan we weer verder de afstand die we af moeten leggen is maar een kilometer of vijfentwintig de plek is mooi we hebben hier een week of zes geleden ook even gestaan, het uitzicht is hier perfect en de voorzieningen ook, het enige nadeel is wel dat je misschien een meter of twee van de E45 ligt en elke auto en vooral vrachtauto's die langs rijd schud de camper heen en weer, we besluiten dan ook nadat ik de tour de france heb gekeken en warm eten hebben gegeten om bij half acht toch nog even een stukje verder te rijden want als het goed is komt er over een twintig kilometer nog een camperplaats, vlakbij een golfterrein, ook dit ligt wel vlakbij de E45 maar hij ligt toch nog wel een meter of twintig van de plek waar we staan en we hebben hier ook een stroompaal tot onze beschikking en dat allemaal gratis, het weer was vandaag tot een uur of acht 's avonds redelijk, 24 graden, daarna is het wat gaan regenen om bij half elf ben ik in bed wat gaan lezen terwijl José nog even wat televisie kijkt, tot morgen.

Hansjon - Sunne

Dinsdag 15-7-2014: Vandaag komen we aan bij een camperplaats waar we op de heenweg op, 29-5-2014, ook hebben gestaan, Nyängen, het is er erg druk met vrachtauto's maar daar heb je 's nachts niet veel last van of het moet zijn dat er af en toe één weg of aan komt rijden, maar dat stoort ons niet zo, vandaag was het een vrij relaxte dag, je rijd niet zo veel kilometers want anders komen we te snel bij de boot aan, er was geen tour de france, rustdag, dus hebben we de dag maar doorgebracht met wat leesvoer en een spelletje op de tablet en niet te vergeten even lekker een middagdutje op het bed, we zijn vanavond eens uit eten gegaan en wel bij Burger King, José had daar wel trek in en ik moet zeggen dat ik het dit keer ook niet echt erg vond, hoewel ik er over het algemeen niet echt gek op ben, de weer was vandaag wisselvallig de temperatuur kwam aan de 24 graden maar af en toe kwamen er weer wat regendruppels naar beneden wat het dan weer wat minder aangenaam maakte, maar ook aan deze dag kwam weer een eind, maar eens kijken waar we morgen weer terecht komen.

Sunne - Nyängsgatan

Woensdag 16-7-2014: Vandaag is eigenlijk hetzelfde als gisteren en de dag daarvoor en daarvoor, dus eigenlijk niets bijzonders, wat kilometers rijden en dan maar weer de camper op een rustplaats neerzetten, in elk geval stoppen we voor twee uur want de begint de tour de france uitzending en dat is wel een voordeel dat ik geen kilometer hoef te missen of het moet zijn dat mijn ogen dicht vallen en ik op de bank in slaap val op dit moment als ik dit schrijf zijn we nog een kilometer of 185 van Göteborg en we hebben nog een week dus we moeten echt nog ergens een paar dagen ergens gaan staan, we hebben nog wel een camperplaats in gedachten maar al met al moeten we het toch rustig aan doen want anders zijn we nog verplicht een camping te gaan staan en dat is wat we nou net niet willen, als het goed is beginnen mijn zus en zwager vandaag ook aan de terug reis vanuit Italië, doen jullie voorzichtig, we zien jullie binnen kort weer en over het weer gesproken de temperatuur was 24 graden.

Nyängsgatan - Vassvikken

Donderdag 17-7-2014: Er valt vandaag weer niet veel te vertellen, ik weet het word een beetje ééntonig maar het is op dit moment niet anders, het is een klein beetje rijden en veel stil staan en de ééne keer is de rustplaats wat mooier en beter als de andere keer, vandaag stoppen we op een plek die kwa uitzicht over de landerijen en bossen prachtig is maar kwa ligging ten opzichte van het verkeer niet heel lekker is, maar goed soms is het niet anders, ik heb vanmiddag nog wel een leuk gesprek gehad met een vrachtwagenchaffeur die uit Veendam kwam en hoofdzakelijk op Oslo reed maar af en toe ook een klusje had op Finland of Zweden zoals nu, hij had met spoed een aardappelmachine bij een boer af moeten leveren en ging nu naar Göteborg waar hij morgenochtend drie vrachtjes op moest halen waarna hij 's middags weer met de boot overging op weg naar huis, we liggen vandaag om ongeveer twaalf uur in bed, het is weer mooi geweest, de temperatuur was vandaag 24 graden

Vassviken - Bergs Kullar

Vrijdag 18-7-2014: Dit keer hebben we een vrij rumoerige plek uitgekozen, laat ik het zo zeggen dat de nacht rustig is maar dat het vrachtverkeer alweer vrij vroeg op gang komt nu is dat voor mij niet zo erg, ik ben toch wel om bij zevenen uit bed en José die slaapt overal doorheen dus voor die maakt het ook niet uit, maar voor mensen die hier ook naar toe gaan, dit is niet echt een lekkere overnachtingsplek, er zijn veel betere, vandaag rijden we naar een plek waar we op de heenweg ook hebben gestaan en die ligt een stuk beter, als je daar de parkeerplaats oprijd kan je ook nog een stukje naar beneden rijden en daar is het een stuk aangenamer en in de avond en ochtend lopen daar de herten bewijs van spreken langs je camperraam, je hoort ook daar wel het verkeer maar in ieder geval een stuk minder als waar we vanacht hebben gestaan, als het even mee zit blijven we daar één of twee en misschien wel drie nachten staan, we zullen zien, we komen om even over éénen aan en installeren ons maar meteen, naar dat ik de tour de france heb gekeken steek ik de bbq aan en ga ons stuk vlees wat we, ik geloof vorige week hebben gekocht maar eens klaar maken, wat een lap vlees is het, José houd het al snel voor gezien die ziet de spek rand en hoeft al niet meer, nou wat een ellende dan moet ik hem maar alleen op eten, het is een heel gevecht maar ik win hem wel en ik duik met een vol buikje de avond in als we twee afleveringen van Strike back hebben gezien op Rtl 7 duiken we om twaalf uur weer ons bed in, het was weer een zonnig dag, 24 graden.

Zaterdag 19-7-2014: Vandaag werd ik wakker om bij zevenen en toen ik de raam verduistering opzij deed stond er op misschien veertig meter van de camper een prachtige hinde, snel even een foto van gemaakt, om bij half tien kwam José uit haar schuilkelder, het bed, na ons ontbijtje zijn we begonnen om wat wasjes te draaien, ondertussen heb ik de motor uit de aanhanger gehaald want ik moet voor het weekend weer op jacht naar een paar broden, gelukkig had ik op de tomtom al snel wat winkels gevonden waar ik het brood zou kunnen kopen, dit was een kilometer of negen van waar wij stonden, terwijl José doorging met wassen haalde ik de boodschappen, we hebben vandaag niet alle was weg kunnen wassen want het was om bij éénen veels te warm geworden en het begon nu toch wel heel veel op werken te lijken, en dat was nu net wat we voorlopig niet wilde doen, om bij half acht besluiten we om toch nog een stukje te gaan rijden, we hadden op zo een informatiebord een mooie rustplaats gezien waarbij je over een fjord uitkeek en omdat het toch vrijwel op onze route lag konden we daar wel even gaan kijken, en overnachten, ook hier komt het weer uit dat de foto er vaak mooier uitziet als de werkelijkheid, het uitzicht was prachtig maar de tafel en de bankjes waren van wat mindere kwaliteit maar dan nog was het wel een mooie plek, het was vandaag 26 graden.

Zondag 20-7-2014: Nou vandaag hebben we er een echte zondagse rustdag van gemaakt, en dat houd in dat we echt helemaal geen fluit hebben gedaan, ik moet ook eerlijk zijn dat de temperatuur weer geweldig was, 29 graden, en we zochten om een beetje wind op te vangen voor wat verkoeling, we hebben wel nog wat foto's gemaakt van ons uitzicht, maar voor de rest was het uitgeteld op de bank of het bed liggen, we hebben besloten om hier ook maar weer onze overnachting te doen, zo komen we toch aardig door onze dagen heen, morgen nog één overnachting ergens op een rustplaats en dan dinsdag naar Göteborg waar we de dinsdagavond op de kade bij Stenau Line een dutje kunnen doen zodat we woensdagmorgen als we om bij half vier de boot op moeten toch nog wat hebben geslapen, we zullen het wel zien, we gaan nu eerst nog even buiten zitten in het windje wat is opgestoken, vanavond maar even geen televisie aan.

Maandag 21-7-2014: Vandaag besluiten we om maar weer een stukje door te rijden, we stoppen om bij half één op een rustplaats, om er overdag te staan vinden we nog wel wat, want we hebben een lekker stukje gras voor onze deur en als je een beetje in de schaduw gaat zitten met af en toe een lekker windje dan is het hier nog wel uit te houden, alleen het is er veels te druk de auto's, vrachtauto's, campers en auoto's met caravan vliegen je voorbij, nou is het wel zo dat om een uur of zes het allemaal een stuk rustiger word maar we hebben al besloten dat we om een uur of elf nog wat gaan rijden, dat kan ook de warmte even uit de camper want het was vandaag weer tropisch warm, 30 graden, het lijkt wel of we ergens in Zuid-Europa zitten in plaats van Noord-Europa, maar we moeten niet klagen en gewoon doorgaan, de rest van de dag komen we een beetje lezend en slapend door en om elf uur besluiten we om maar te gaan rijden, dit is even lekker als de koelte je camper binnen komt, om bij half twaalf, een kilometer of zeventien voor Göteborg terwijl de tomtom nog één en zestig kilometer aangeeft, zoveel moet je omrijden met mijn vrachtauto camper, vinden we bij het plaatsje Kungalv een grote mix-parking waar we besluiten te overnachten, zo het was me het dagje wel weer, we gaan slapen, welterusten.

Bergs Kullar - Kungalv

Dinsdag 22-7-2014: Vandaag zijn we dan naar Göteborg gereden en het eerste wat we gedaan hebben zijn onze legen flessen van Lidl in gaan leveren, deze zat vlakbij de haven waar Stena Line is gehuisvest, daar aangekomen zijn we door de mensen van Stena Line op een stukje asfalt neergezet waar we de rest van de dag en nacht kunnen staan zonder dat we in de weggestuurd worden, José en ik hadden het er vandaag nog over dat zoals wij leven, je dit aan de ene kant als een lange vakantie moet zien maar aan de andere kant kan je dit niet als een vakantie zien want wie gaat er nu een hele dag en avond op een parkeerplaats staan met zijn vakantie, maar het heeft buiten een heel hoop hitte ook wel weer zijn charme, de temperatuur steeg weer naar 33 graden en als er dan een vrachtwagen naast je kwam staan dan kreeg je haast geen windje binnen en was het binnen haast net de gaarkeuken, zo warm was het, maar we zijn ook deze dag weer door gekomen, en a.u.b. heb met ons absoluut geen medelijden, wij redden ons wel, gelukkig konden we om bij half acht al inchecken met de camper zodat we binnen de hekken van Stena Line konden gaan staan, het voordeel was dat we nu nog naar bed konden gaan en tot 03.00 konden slapen, het zou een voordeel kunnen zijn als het niet zo warm was en binnen helemaal niet lekker was in bed, maar goed daar kan Stea Line niets aan doen, het nadeel was dat we geen t.v. konden kijken omdat de schotel hier net werkte i.v.m. de gebouwen, maar ook hier komen we wel weer overheen, nog een paar uurtjes en we mogen de boot op.

Kungalv - Gotenburg

Woensdag 23-7-2014: Zo vandaag is een lange dag voor ons geworden, hij begon toen vanmorgen om 03.00 uur de wekker af liep, we gaan vandaag over met de boot van Stena Line van Göteburg naar Frederikshaven, om ongerveer half vier konden we de boot oprijden, dit gaat over het algemeen erg snel en zonder problemen, we zijn toen op de boot naar Griekenland gewest vanuit Italië en daar is het een ongeorganiseerde rotzooi met een hoop geschreeuw en dat is hier absoluut niet het geval, als alles en iedereen op de boot is vertrekken we om even over vier, de vaart gaat vrijsnel en zonder problemen om even over zevenen rijden we Denenmarken binnen, ik wil als het even kan vandaag rijden tot onder Hamburg, om even voor tweeën zetten we de camper langs de weg omdat ik naar de tour de france wil kijken en daarna op ons gemak hier willen eten zodat we daarna als het ook wat koeler is de resterende kilometers af wil leggen, dat zijn tot Hamburg er nog ongeveer 120, om ongeveer bij zevenen als we hebben gegeten en José heeft afgewassen rijden we weer een paar uurtjes verder, om bij half negen houden we het voor gezien en stoppen we op een grote parkeerplaar een kilometer of 80 voor Bremen, José zet haar bakkie koffie en ik duik om bij half tien mijn bed in, ik ben moe en slaap dan ook voor dat ik goed en wel lig, morgen weer een dag.

Gotenburg - 80 kilometer boven Bremen

Donderdag 24-7-2014: Vandaag zijn we verder gereden richting Winterswijk want we wilden nog even naar Obelink om wat spulletjes voor de camper te kopen, waaronder een waterpomp want die van ons doet het niet meer zo goed, om half twee zijn we er aangekomen en om bij half vijf kruipen we weer naar buiten en natuurlijk weer met meer spulletjes als de bedoeling was, we besluiten om een camperplaats in de beurt op te zoeken en ons oog viel op een klein plaatsje in Duitsland genaamd Rhede alleen toen we daar aankwamen was het er al vrij vol en konden we op een plaatsje staan waar we geen t.v. ontvangst hadden, hier hadden we niet veel zin in want vanavond kwam de serie 24 die we volgen, we besluiten om dan maar door te rijden naar Goch, het is nog wel uurtje rijden maar over het algemeen is daar altijd voldoende plek, onderweg doen we nog even wat boodschappen bij Lidl en leveren meteen alle legen cola flessen in, die we hadden meegenomen en dat was toch 22,50 euro handel, om bij zevenen komen we aan in Goch waar vier feestdagen zijn, daardoor is het wel wat duurder 7,50 inclusief stroom en water + je krijgt een programmablad met dingen die er worden georganiseerd waarvoor je je tegen een kleine vergoeding kan inschrijven, normaal kost het 4.00 om hier te staan maar dat betaal je 0,50 per kilowatt aan stroom en 0,10 voor ongeveer 8 liter water, maar goed het is niet anders, we hebben trouwens wat we in Noorwegen en Zweden de laatste weken haast niet meer hebben gehad hier wel gekregen, een geweldige onweersbui met grote regendruppels, gelukkig duurde hij maar een minuut of tien maar de toon is gezet, het was trouwens de hele dag erg benauwd, 31 graden.

80 Kilometer boven Bremen - Winterswijk - Rhede - Goch

Vrijdag 25-6-2014: Vandaag hebben we helemaal niets gedaan, we hebben alleen wat in en om de camper rond gehangen, wat gelezen en wat gecomputerd en ik heb vanmiddag nog een film gekeken maar daar viel ik bij in slaap, dat was dus ook geen succes, het weer was bewolkt later op de dag kwam de zon er beetje door voor de rest was dit ook balletje, alleen de temperatuur was redelijk, 23 graden, nee het was geen dag waar ik over een week nog iets over zou kunnen vertellen, morgen misschien beter.

Zaterdag 26-7-2014: Vandaag hebben we weer een hangdag net als gisteren, het enige verschil is dat we vandaag een wasje doen, maar dat is dan ook het enige wat op werken lijkt, het is ook veels te warm, 26 graden, ik geef toe dat er niet veel gebeurd maar het zij zo, maandag gaan we met de camper richting de jachthaven in Blerick en blijven daar een paar dagen staan, kunnen we even langs pap die dinsdag jarig is.

Zondag 27-7-2014: Vandaag was weer een behoorlijk warme dag, 28 graden, en de drie wasjes die we gedaan hebben waren dan ook snel droog, zoals ik in het begin toen we hier aankwamen al heb geschreven waren de afgelopen vier dagen vol met festiviteiten, met voor veel camperaars vandaag om twee uur het hoogte punt dan komt de pastoor in een kar met twee paarden ervoor naar de camperplaats en dan rijden de campers achter hem aan naar de kerk waar de campers worden gezegend en besprenkeld met (wij)water of gewoon leiding water, ik weet het niet, na de inzegening komen de meeste campenaars nog terug om om vier uur aan de koffietafel afscheid van elkaar te nemen en weer terug naar huis te gaan of weer verder te trekken en dan zijn er ook nog mensen die nog een nachtje blijven staan, zoals wij, 's avonds komt er nog een soort stads omroeper waar je mee kan wandelen en die je dingen over het stadje Goch verteld.

Maandag 28-7-2014: Vandaag zijn we richting Venlo gereden, nadat we eerst ons broodje hebben gegeten en het vuile water hebben geloost gaan we naar de jachthaven in Venlo waar we voor drie overnachtingen boeken, als we eenmaal de camper goed hebben staan bellen we even naar Patrick en horen dat de regen met bakken uit de hemel komt op dat moment scheen bij ons nog het zonnetje, helaas een half uurtje nadat we op hadden gehangen gaan de sluizen bij ons ook open, gelukkig duurt het niet zo lang en als het droog is rijden we op de motor even naar Pap die ook net terug kwam van het boodschappen halen, om bij vijfen komt Annie nog even langs en om bij zessen stappen we op de motor om terug te rijden naar de camper, we eten vandaag laat maar dat maakt niets uit, we kijken nog even naar omroep Max en dan duik ik mijn bed in, de temperatuur was vandaag 24 graden maar wel erg nat.

Goch - Venlo ( Jachthaven)

Dinsdag 29-7-2014: Vandaag is Paps jarig en is hij 84 jaar geworden, voor dat we naar hem toegaan rijden we op de motor eerst nog even de stad in om een kadootje te kopen, als we dan toch in de stad zijn gaan we meteen even langs bij mijn neef, Daan, die een viszaak heeft in Venlo, het was weer even leuk om hem te zien helaas was zijn vrouw Mandy vrij maar goed die zien we de volgende keer wel weer, vanuit het stadje rijden we gelijk naar paps woning waar ondertussen al wat familie aanwezig is, later op de dag en avond sijpeld de rest van de familie binnen en zitten we gezellig buiten op de plaats, om bij achten is het over met het buiten zitten want dan slaat de regen keihard toe en worden we met zijn allen naar binnen gedreven, om bij half tien besluiten José en ik terug te gaan naar de camper want het is op dat moment droog, ik duik gelijk mijn bed in terwijl José nog even televisie kijkt, morgen gaan we maar wat boodschappen doen, moet ook gebeuren, de hele dag was het weer fijn met 24 graden tegen de avond hebben we regen.

Woensdag 30-7-2014: Vandaag gaan we op de motor wat boodschappen doen want het is de bedoeling dat we morgen weer richting Goch rijden, het is vandaag weer behoorlijk warm, 25 graden, we rijden ook nog even richting een woningbouw om eens te informeren wat we zouden moeten doen als we weer in een woning zouden willen wonen, het is echter een te ingewikkeld verhaal om dit zo even op te schrijven maar het komt er op neer dat het heel moeilijk is of te wel onmogelijk als we geen werk hebben en dan kom je alleen in aanmerking in de vrijesector woningen en ook dat word dan moeilijk want dan moet je 4x je huur verdienen, dus het komt er kort gezegd op neer dat we voorlopig maar zwervers blijven, 's avonds gaan we even een paar uurtjes naar Annie, de zus van José, waar we zijn uitgenodigd, paps komt ook nog even langs en om bij tienen gaan we weer naar de camper, de dag zit er al weer op het gaat snel.

Donderdag 31-7-2014: Vandaag gaan we naar Goch maar eerst duik ik nog even op de motor naar de Hema om wat bel te goed te kopen voor mijn telefoon, we doen rustig aan want we hebben alle tijd, van morgen was ik weer om zes uur wakker en heb toen maar even twee wasjes gedraaid die nu hangen te drogen, om bij twaalven is het droog en berg ik de motor op in de aanhanger, nu gaat het snel en voor we het weten staan we nog snel even onze watertank vol te laden, we besluiten om eerst even langs een Hymerdealer in Duitsland te rijden, ik heb de afgelopen dagen even op internet gezocht, deze ligt vlak in de buurt van Goch, ik wil vragen hoe het komt dat ik zo weing druk op mijn waterleiding heb, helaas kan hij me ook niet helpen en ze hebben het druk dus veel tijd hebben ze niet voor je, begrijpelijk je komt tenslotte zo maar even binnen lopen, maar goed volgens hem ligt het niet aan de pomp want die is goed, moet zelf anders maar weer eens op onderzoek, hoewel ik al twintig keer er naar heb gekeken, misschien moet ik nu maar eens wat los schroeven, maar het is ook zo warm, vandaag tikt de thermometer weer de dertig graden aan, om even over half drie komen we in Goch aan, gelukkig is er nog een plaatsje met stroom, we komen er vandaag ook achter dat de voortent die we in Spanje hadden gekocht voor ons nieuwe luifel niet past, wij moeten de maat XXL - XXXL hebben en wat we hebben gekocht is L - XL, nu is dit onze eigen schuld door dat we niet de maten hebben gemeten maar de man waar we hem van kochten had onze camper gezien en zei dat hij voor onze camper geschikt was, niet dus, we moeten maar kijken of we hem weer door kunnen verkopen, maar het is wel balen en je verliest er altijd weer geld aan.

Venlo (Jachthaven)_Goch

Klik op camper om de vorige maand te zien.

Klik op camper voor de volgende maand.

Gordon - Kon Ik Maar Even Bij Je Zijn.