Juni 2012 - Camper leven

Hoofdmenu:

Juni 2012

Jaargang 2012
Vrijdag 15 juni: Ja, hoor het is zover, vandaag gaat het gebeuren om 08.45 uur komen de kopers en de makelaar om de laatste puntjes op de i te zetten, de meter van Nuon, de stadsverwarming en het water opnemen en daarna gaan we naar de notaris. Om 10.30 is alles achter de rug en zitten we samen met Denise, Patrick en Harry Bolhuis wat bij te praten in de camper want ja een sleutel van een huis hebben we niet meer, we nemen afscheid en we gaan op weg naar Alie, mij zus, om de televisie en mijn printer af te geven, als alles achter de rug is gaan op weg naar Eindhoven, daar zou men even naar mijn ijskast kijken of ik hem misschien alleen op 220 volt kan laten draaien, omdat we ondertussen gehoord hebben dat de printplaat pas over een dag of veertien binnen is, moet special gemaakt worden, en in Goch waar we toch een week of twee willen blijven staan, hem toch kunnen gebruiken. Gelukkig het is hem gelukt, hij doet het in elk geval, al is het maar alleen op 220 volt, om ongeveer 16.00 uur zijn we in Goch in Duitsland, maar helaas het camper terrein is afgesloten tot 16 juni 20.00 uur, de brandweer geeft er een show, maakt niets uit er zijn in deze omgeving genoeg camperplekken, we besluiten om dan maar tot morgenavond in de buurt van Kalkar te gaan staan ongeveer 10 kilometer verder en dan morgen weer terug naar Goch.

Purmerend - Eindhoven - Goch - Kalkar.

Zaterdag 16 juni: Vandaag een stukje gefietst naar en rondom Kalkar mooie omgeving maar voor de rest niet veel te doen, het weer hield ook niet over gelukkig tijdens het fietsen was het droog, maar het was vaak regenachtig vandaag. Om een uur of 18.30 uur zijn we richting Goch vertrokken, nog even langs MacDonald geweest om te kijken of we internet konden krijgen, niet gelukt.

Kalkar - Goch.

Zondag 17 juni: Deze dag gaat de boeken in als een hang dag ik heb alleen de garage van de camper opgeruimd voor de rest veel op de computer bezig geweest, zo meteen gaan we Nederland - Portugal bekijken.

Maandag 18 juni: Vandaag zijn we het plaatsje Goch in gegaan, hebben wat boodschapjes gedaan en ik heb een open wifi netwerk gevonden zodat ik mijn internet site even kan uploaden, wel raar als je daar met je laptop op de fiets in de winkelstraat staat, maar het is voor het goede doel, iedereen op de hoogte houden. Hebben ook één zijde van de camper gepoetst, alles moet natuurlijk rustig aan, morgen is er weer een dag.

Dinsdag 19 juni: Vandaag was het mijn vaders verjaardag dit is de eerste verjaardag zonder hem, vreemd, maar zo is wel het leven, vandaag word de was gedaan, het is schitterend weer, en dan moet je dat meteen uitbuiten, na de was nog even opzoek gegaan naar een campingzaak want ik heb een lekkend kraantje, helaas de campingzaak is pas om 14.30 uur geopend, hebben toen een kraantje gevonden in een bouwmarkt, opgelost, ik word steeds handiger.

Woensdag 20 juni: Valt weinig over te zeggen was weer zo een hang dag, o ja we hebben boodschappen gedaan en de achterkant van de camper gepoetst, het was mooi weer.

Donderdag 21 juni: Vandaag zijn we om 11.00 uur gaan fietsen, hadden een leuke route uitgestippeld van ongeveer 50 kilometer, Goch - Weeze - Kevelaer - Uedem - Goch, leuke rit waren om ongeveer 14.30 uur weer terug, moe en een pijnlijk achterwerk. Wat een noodweer was het vanavond, gelukkig is de camper lek dicht en als we op tijd de dakraampjes dicht doen dan is er niets aaan de hand.

Vrijdag 22 juni: Zo we hebben vandaag tussen de buien door de binnenkant van de camper even onder handen genomen, kleden kloppen, vloertje dweilen jaja dat moet toch ook gebeuren één keer in de week

Zaterdag 23 juni: Vandaag is voor ons de grote dag, dit weekend vier ik mijn eerste verjaardag zonder huis en we weten één ding zeker, en dat is dat mijn zoon, Patrick, en schoondochter, Denise, komen en de rest is voor ons ook onzeker, we weten dat ze pas om een uur of 13.00 uur komen want ze moesten eerst nog even naar 's Hertogenbosch. We konden zodoende ook eerst nog even wat wasjes draaien want het weer zag er goed uit en schoon is schoon, bij het derde wasje stond om ongeveer 09.15 uur mijn nicht, Sandra en haar man Mark met Dunja hun dochter voor de deur, zij hadden vrijdagavond een hotel genomen in Weeze, een kilometer of 5 van de camperplek, snel een kop koffie gezet en daarna maar even het dorp in om wat boodschappen te doen voor een BBQ, we waren met de auto nog niet in het dorp of de telefoon ging dat mijn jongste zus, Erna, en haar man, Johan, met hun auto bij de camper stonden, hup dan maar even terug naar de camper, we besloten om dan maar met ze allen even lopend naar het dorp te gaan en daarna zou ik met Mark met de auto even voor de spullen van de BBQ zorgen, om ongeveer 13.15 uur kwamen Patrick en Denise aan en toen was de club voor vandaag compleet, we hebben een geweldige dag gehad, het weer was fijn en de BBQ was heerlijk verzorgt door Mark, en we hebben op het grasveld ons aardig kunnen vermaken met de bal en het waterpistool.

Zondag 24 juni: Patrick en Denise die bij ons waren blijven slapen waren gebroken, de camper is wel groot maar de bank die uitgetrokken kan worden als bed is niet echt een twee persoons bed, maar ze hebben het overleeft, ondertussen wisten we dat vandaag mijn oudste zus, Alie, en mijn neef, Iwan met zijn vrouw, Maria en mijn nichtje Anouk zouden komen en om ongeveer 09.15 uur waren ze er, helaas het veschil met gisteren was het weer, de hele dag totdat ze weggingen om 14.30 uur heeft het geregend en hebben we binnen moeten zitten dit was niet wat we hadden gehoopt, maar al met al heb ik twee schitterende dagen gehad.

Erna, Johan, Sandra, Mark, Dunja, Alie, Maria, Iwan, Anouk, Denise en Patrick hartstikke bedankt dat jullie deze dagen voor ons onvergetelijk hebben gemaakt.

Maandag 25 juni: Hiep hiep hoera, het is zover ik ben vandaag 56 jaar geworden en ik wil iedereen die een smsje of en een telefoontje hebben gepleegt hartelijk bedanken. Iwan en Maria de gereedschaps koffer is al van pas gekomen, de kattestaarten hangen voor de deur en dat dankzij jullie koffer, en mijn handige handen natuurlijk. Morgen gaan we een dag of 3 naar Venlo, even langs bij de familie en als het goed is gaan we staan in de jachthaven, daar schijnt een camperplaats te zijn. Ik hoop dat dan eind van de week de printplaat is gearriveerd in Eindhoven zodat die voor de ijskast erin gezet kan worden zodat we eindelijk echt rond kunnen gaan trekken. Heb ook een berichtje van Mark gehad dat de tomtom voor de camper is binnen gekomen, ben erg benieuwd.

Dinsdag 26 juni: Vandaag zijn we uit Goch vertrokken na eerst nog even een broodje gegeten te hebben zijn we om even over 10.00 uur van de camperplaats afgereden richting Venlo waar we ongeveer 3 dagen blijven staan, zo rond 11.00 uur stonden we op de camperplek bij de haven waar we een mooi uitzicht hebben over het haventje en de Maas, gelijk maar even mijn schoonzus, Annie, gebeld, ze komt om ongeveer 14.00 uur samen met, Peter mijn zwager en mijn schoonvader even een bakkie koffie drinken, gezellig, en om 19.00 uur komt mijn zwager Roland met zijn vrouw Cindy en mijn grote vriend Donny en Jamie, daarna ga ik mijn website maar even bijwerken en dan weer naar bed, morgen weer een nieuwe dag

Goch - Venlo

Woensdag 27 juni: Het is weer zover vandaag, het is wasdag, vandaag hebben we 3 wasjes gedaan, er gaat in principe maar 2 kg was in de maschine maar wij zijn er mee gered, je hoeft het gelukkig niet op de hand te doen, maar met één tweepersoons dekbed overtrek zit hij vol, en waar je ook heel erg op moet letten is het wasrek, dat is zo een driepoot eigenlijk moet je hem met pennen in de grond vast zetten maar dat gaat niet altijd even makkelijk, dus dan wil hij nog wel eens om waaien, zoals gisteren. Het was hier wisselvallig weer wel benauwd maar regelmatig een buitje. Ik heb vandaag een telefoontje gehad i.v.m. mijn printplaat hij word vrijdag pas uit de Thetford fabriek naar de groothandel verstuurd, als het goed is komt hij daar volgende week dinsdag aan en we hopen dat hij dan direct door verzonden word naar de garage daar komt hij dan woensdag of donderdag aan, dus als ik geluk heb word het pas volgende week vrijdag maar ik reken maar nergens op, 's middags om ongeveer 17.00 uur zijn we bij Pa en Ma gaan eten en hebben we de halve finale van het voetbal gekeken, daarna op de fiets nar huis, die elektrische fietsen zijn toch wel een fijne uitkomst.

Donderdag 28 juni: Vandaag een heerlijke dag gehad we zijn eerst even in het dorp wat boodschappen wezen doen en om een uur of 14.00 uur belde Peter dat ze kwamen om een stukje te gaan fietsen, we zijn toen naar Grubbenvorst gefietst en hebben daar een heerlijke coupe met ijs gegeten bij Clevers ijssalon waar René, een neef van Annie en José werkt, daarna zijn we met het pontje overgegaan naar Velden waarna we richting Venlo nog even langs mijn nicht Tiny en Daan zijn geweest, hen had ik ook al bijna en 5 jaar niet meer gezien, maar het ontvangst was erg hartelijk na wat gedronken te hebben zijn José en ik even naar Pa gereden want mijn nieuwe Tomtom was daar bezorgt, daarna zijn we weer terug gereden naar de camper, en heel langzaam is deze dag ook weer voorbij gegaan, o ja, ik heb vandaag mijn ijskast weer eens geprobeerd of hij het op gas doet en tot op heden, het is 21.00 uur, doet hij het nog steeds mocht hij het nu blijven doen dan vertrek ik maandag richting Noorwegen.

Vrijdag 29 juni: We zijn vanmiddag met de fiets naar het centrum van Venlo geweest om even langs mijn neef Daan en Mandy te fietsen die op het Nolensplein in de viskraam aan het werk waren, het was erg leuk ze weer even te zien en na wat heen en weer gepraat te hebben zijn we vertrokken met natuurlijke wat lekkerbekjes en haringen, ze smaakten voortreffelijk, daarna zijn we even naar Pa en Ma geweest om te kijken of ze zin hadden om even over de markt te gaan, maar dat vonden ze niks, na nog wat gepraat te hebben zijn we vertrokken richting camper. Daar kregen we ons eerste ongelukje, toen we onze fietstassen aan het uitladen waren viel José haar fiets tegen de camper van de buren, en daar zat nu een deukje in, formulieren ingevuld en de verzekering regeld de rest wel.

Zaterdag 30 juni: Vanmorgen lekker rustig aangedaan we zouden vandaag om een uur of twee bij Annie en Peter zijn om ze te helpen met het in orde maken van de BBQ. waar we voor uitgenodigd waren samen met Pa en Ma, Roland, Cindy, Donny en Jamie, gelukkig was het weer schitterend, het was echt verschrikkelijk gezellig en wij hebben in elk geval heel erg genoten, om half twee 's avonds fietsen we weer naar de camper, we hadden besloten om morgenochtend om een uur of tien te vertrekken richting Purmerend waar we de tent op gaan halen die Sandra en Mark hebben gekocht om dat ze op 22 juli met het viegtuig naar Bergen vliegen waar wij zijn gaan ophalen en dan gaan we gezellig met zijn vijfen ruim veertien dagen door Noorwegen toeren.

Klik op camper voor volgende maand.