Maart 2018 - Camper leven

Hoofdmenu:

Maart 2018

Jaargang 2018
Donderdag 1-3-2018: Vandaag zijn we al weer vrij vroeg aan het rijden, acht uur, want we hebben nog heel wat kilometers af te leggen als we morgenavond in Nederland willen zijn alles loopt vrij vlot en als we een kilometer of vijftig voor de Franse grens zijn besluit ik om de camper nog een keer vol te laden, als het goed is hoeven we nu niet meer bij een benzinestation te tanken en redden we het met de jerrycans, als we boven op een berg staan zo een 300 meter voor de franse grens besluiten we om even op een parkeerplaats te gaan staan bij een stoeltjeslift, de sneeuw ligt hir zeker wel een meter hoog, prachtig het enige nadeel is dat het verschrikkelijk hard waait en het beoogde sneeuwballen gevecht niet door kan gaan we besluiten wel om er even wat te gaan eten als we weer verder gaan komen we bij een probleem aan de weg is afgesloten we kunnen niet de grens over we moeten een kilometer of vijftig terug rijden en de volgende pas nemen want die is wel open, shit shit shit, na dit oponthoud loopt alles voor de rest wel lekker of het moet zijn dat ik in de nacht over een steen heen rijd en ik de klep van mijn accukast eraf rijd en deze met een spanband vast moet zetten, we rijden vandaag lang ja erg lang door want ik wil voor de ochtend Parijs voorbij zijn en dat lukt maar dan is het ondertussen wel 04.00 uur vrijdag morgen voor we in bed duiken, we hebben er vandaag 20 uur op zitten.

Vrijdag 2-3-2018: Ik heb de wekker vandaag op negen uur gezet en die vijf uurtjes slapen we ook vol, als we wakker worden zien we dat de ijkast het niet meer doet en ik krijg hem ook niet meer werkend maarook de kachel krijg ik niet meer aan en daar ben ik minder blij om want het is toch wel behoorlijk koud in de camper, zou dat door de klap gekomen zijn dat ik over die steen gereden ben, we besluit om een uur of elf toch maar te gaan rijden want dan word het in de camper toch nog wat warm door de kachel van de motor, we moeten nog een kleine zes uur rijden volgens de tomtom en dat ging allemaal goed, we besloten om een kilometer of tachtig voor het huis van Rosanne en Patrick te stoppen en wat te gaan eten om bij zessen staan we dan bij ze voor de deur en whattsapp we naar Patrick om hem te verrassen helaas hij neemt niet op dan maar even gewoon bellen maar helaas ook daar word niet op gereageerd we besluiten om dan maar even en whatssapp te sturen naar Rosanne en zij vertelde ons dat Patrick na het eten wel even zou bellen naar ons, ja doeiiiii we staan voor de deur te blauwbekken we besluiten om dan maar gewoon aan te bellen bij ze gelukkig komt op dat moment net de jongen met hun bestelde eten eraan en doet Rosanne open, zo kunnen we toch nog stiekem binnen sluipen en dan komt de verrassing en geloof me dat was het zeker hij lag op de bank met onze kleinzoon op zijn buik en we hebben nog nooit iemand zulke grote ogen zien krijgen terwijl stotterend uit zijn mond kwam WAT DOEN JULLIE HIER, geweldig als we daarna alles hebben verteld en uitgelegd hoe het in elkaar zat hebben we een heerlijk avond gehad, toppie.

Zaterdag 3-3-2018: Vandaag doen we samen met Patrick wat boodschappen en blijft Rosanne samen met Sem lekker thuis want het is vandaag veels te koud om naar buiten te gaan, ik had gevraagd aan Rosanne of ze mijn familie wilde uitnodigen maar niet vertellen dat José en ik er waren helaas koden er een aantal niet en kwam alleen Alie, mijn zuster, mijn zwager Dragan en mijn nichtje Dunja die wel heel graag Sem wilde zien, maar de verrassing was wel dat José en ik er waren we hebben nog een heerlijke kaart avond gehad het was weer even ouderwets jammer dat de andere er niet waren maar die hopen we ook nog even te zien in de loop van aankomende week.

Zondag 4-3-2018: Vandaag was het even lekker rustig en hebben we ons best vermaakt met de playstation ik heb nog wel even online vier nieuwe banden besteld voor de camper want ik wil als het even kan volgende week mijn camper later keuren en dan moeten er gewoon nieuwe banden onder voor de rest kabbelt de dag lekker voorbij.

Maandag 5-3-2018: Vandaag ben ik even naar de garage geweest die ik gisteren had opgegeven bij het bestellen van mijn banden helaas liep dit een beetje uit de hand hij wilde en kon de banden niet onder mijn camper zetten hij kon het niet en had er ook geen zin in nou dan maar snel dpd bezorging bellen dat het naar het adres van Rosanne en Patrick gebracht moet worden dat viel echter niet mee en ik krijg het vandaag niet voor elkaar, morgen ochtend maar opnieuw proberen ze zijn nog niet onderweg.

Dinsdag 6-3-2018: Vandaag heb ik gelukkig Dpd verzendingen te pakken gekregen en ze zouden het in orde maken gelukkig hoef ik me daar ook geen zorgen om te maken ondertussen bel ik een andere garage om te informeren of hij wel mijn banden van de camper kan vervangen en dat is gelukkig geen probleem nou dan nu maar wachten tot ze morgen of overmorgen binnen komen, ben even naar Praxis geweest om spullen te kopen om mijn klep van mijn accubak te maken die ik hier naar toe er af had gereden heb alles kunnen kopen wat ik wilde en heb het kunnen maken.

Woensdag 7-3-2018: Vandaag heeft Patrick drie dagen vrij genomen omdat wij er zijn, leuk, via de computer kan ik volgen waar mijn banden zijn en tussen 11.03 en 12.03 worden ze afgeleverd echter niet op het adres wat ik gisteren heb doorgegeven maar gewoon bij de garage waar ik maandag was geweest shit, en ik ga ze daar absoluut niet ophalen want daar was de discussie maandag te heftig voor, Dpd bellen en uitgelegd hoe het zat en ze gaven toe dat ze een fout hadden begaan maar de oplossing was voor mijn niet echt zo als ik het wilde maar veel keus heb ik niet dus we wachten het maar af, hoewel ik woest ben.

Donderdag 8-3-2018: Waar ik al bang voor was er komen vandaag geen banden binnen en ik wilde graag maandag of dinsdag weer terug naar Spanje gaan maar als de banden vrijdag of maandag binnen komen moet ik hopen dat de garage er gelijk onder wil zetten en of hij dan ook een a.p.k kan uitvoeren die ik graag wil laten doen, maar ik kan hoog of laag springen maar ik verander de situatie daardoor niet morgenochtend maar weer naar Dpd bellen, de kleine Sem is vandaag naar zuigelingenzorg geweest en heeft daar twee prikken gehad zielig maar hij slaat zich er goed door heen en heeft er de rest van de dag op het oog weinig last van.

Vrijdag 9-3-2018: Vandaag is het een mooie dag en we besluiten om even met de kleine spruit te gaan wandelen naar het winkelcentrum voor de rest doen we niet veel we spellen wat op de playstation en de computer en dat is het wel een beetje in de avond komen Sandra, Mark en Dunja nog even langs, leuk want dan hebben we hun ook nog even gezien.

Zaterdag 10-3-2018: Omdat het gisteren zo goed beviel om even met de kleine naar het winkelcentrum te lopen besluiten we om het vandaag maar weer te doen, maar helaas de timing was dit keer niet al te best van ons want toe we op de helft waren besloot de kleine spruit het op het schreeuwen te zetten, hij wilde eten want hij was met geen mogelijkheid meer stil te krijgen waardoor Rosanne maar besloot om met Sem maar terug naar huis te gaan om hem eten te geven want we moesten tenslotte nog boodschappen doen en dan werd het veels te laat, 's avonds zijn Maria, Iwan en Anouk op visite geweest en het was weer gezellig.

Zondag 11-3-2018: Vandaag is het dan weer zover we hebben besloten om weer te vertrekken want we verlangde ook wel weer naar ons eigen huisje in Spanje maar we hadden wel besloten om morgen eerst nog even een afspraak te maken bij onze huisarts in Purmerend en we wilden ook nog even Erna, mijn jongste zus en haar man Johan en de kids zien, zij waren twee weken naar China geweest en kwamen morgen terug, om één uur was het dan zover nadat we afscheid hadden genomen van Rosanne, Patrick en onze kleine Sem duiken we in de camper richting Volendam waar we tot een uur of zes blijven om daarna naar de kaasboerderij te rijden waar we vannnacht overnachten.

Maandag 12-3-2018: Het eerste wat ik vandaag binnen krijg is een appje van Johan dat ze thuis zijn maar nog een paar uurtjes het bed in duiken want ze hadden tijdens de vlucht geen oog dicht gedaan dus ze waren moe maakt niet uit want dan konden wij nog wat boodschapjes doen eerst heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts waar ik om kwart over elf terecht kon en om ongeveer één uur hadden we alles geregeld en belde Johan dat als we zin hadden konden komen, we zijn daar gebleven tot 's avonds een uur of tien en hielden het toen voor gezien want wij waren moe maar Erna en Johan waren ook nog moe dus we zijn terug naar de kaasboederij gereden voor de overnachting.

Dinsdag 13-3-2018: We zijn vandaag om een uur of acht vertrokken vanaf de camperplaats bij de kaasboerderij en onze eerste stop op de terug weg naar Spanje word de camperplaats Redange in Luxemburg, daar komen we om bij tweeën aan nadat we eerst onze jerrycans hebben gevuld met diesel, we hebben een klein probleem met het opladen van onze accu's volgens mij worden ze alleen opgevuld door ons zonnepaneel en aangezien we vandaag niet heel veel zon hebben gehad zijn ze niet helemaal vol gelukkig kunnen we wel de ijskast en de verwarming op 220 volt zetten want hier op de camperplaats is gratis stroom, we liggen vanavond na een yatzie te hebben gespeeld vroeg in bed morgen weer een nieuwe dag.

Woensdag 14-3-2018: Vanmorgen zijn we om een uur of tien gaan rijden en we besluiten om naar de camperplaats Brisson sur Loire te gaan deze ligt zo een kleine 500 kilometer van Redange en daar zijn we toch wel een acht uurtjes zoet mee we stoppem om een uur of één om even een broodje te eten en gaan dan weer door we hebben werkelijk schitterend weer en als we dan ook op de camperplaats aankomen om ongeveer vijf uur zitten onze accu's weer helemaal vol, op deze plek hebben we ook gratis stroom en water dus ook dit keer kan de ijskast en de verwarming weer gewoon op stroom.

Donderdag 15-3-2018: Vandaag is het weer een behoorlijk stuk minder als gisteren maar het rijden in de camper geeft mij altijd een heerlijk gevoel en ik vind het dan ook niet erg om de hele dag te rijden het geeft mij juist een heel vrij gevoel, we hebben vannacht heerlijk rustig geslapen en nadat ik de watertank heb gevuld en het toilet heb geleegd vertrekken we weer naar de volgende bestemming en als alles goed gaat zal dat zo rond de Frans/Spaanse grens liggen waar precies dat zien we laat in de middag wel, de reis verloopt op zich goed en de camperplaats vandaag ligt in Pau zo een kilometer of vijftig van de grens we parkeren de camper zo rond een uur of zes en we zijn niet de enigen er staan er in totaal 14 ook vanavond liggen we weer vrij vroeg in bed want we zijn moe, ik kijk één helft van Barcelona en dan vallen mijn doppies dicht, welterusten.

Vrijdag 16-3-2018: Vandaag staan we vroeg op want ik wil nu doorrijden naar de camping en aangezien dan nog een uur of negen rijden is gaan we vroeg op pad, eerst koop ik voor we vertrekken nog even snel een vers stokbrood bij de boullangerie en deze smaakt lekker, gisterenavond hebben we de laatste vier jerrycans die we in Luxembug hadden gelaten in de tank gegooid en als alles goed verloopt redden we het dan tot de camping, om een lang verhaal kort te maken om bij vijfen staan we aan de receptie van de camping en informeren of er nog wat bijzonders is en of we een paar dagen de camper op een plek kunnen zetten zodat we alles rustig uit de camper kunnen halen, dit is geen probleem, maar de spullen rustig uit de camper halen gebeurd natuurlijk niet 80% van de spullen gooien we gelijk eruit en dan rij ik hem naar de plek die we zolang toegewezen hebben gekregn de rest doen we morgen wel, nadat we ieder weer op de hoogte hebben gebracht dat we weer thuis zijn liggen we heerlijk bij te komen op ieder een bank, pfff.

Zaterdag 17-3-2018: Vandaag hebben we het internet in orde gemaakt want we waren afgesloten omdat we niet hadden/konden betalen vanuit Nederland, en terwijl José op de man van het internet wachten ben ik met de camper wat boodschappen gaan doen, eerst naar de markt voor wat fruit en daarna naar Lidl voor de rest van de spullen hebben maar wat meer cola en water gehaald want nu kon dat in de camper meegenomen worden, als ik terug kom hebben we ook weer internet en als we dan alles uit de camper hebben gegooid ook die laatste 20% van gisteren begint José vast met opruimen en breng ik de camper weer naar de aangewezen plek, nou alles is weer klaar, het weer is niet zo best erg bewolkt en heeeeeel veeeeel wind, nee niet prettig het enige voordeel is dat het nog niet regent.

Zondag 18-3-2018: Vanmorgen ben ik eerst weer even naar voren gegaan voor de kofferbak verkoop die hier elke zondagmorgen is maar ook dit keer was er niets bijzonders ik ben ook nog even naar de camper geweest om te kijken waardoor het komt dat mijn accu's tijdens het rijden en als de camper onder stroom staat niet word opgeladen, waarschijnlijk heb ik de oorzaak gevonden, er is één pootje van een zekering afgebroken, maar ik kan het nog niet controleren want a) ik heb geen 50amp zekering in voorraad en b) ik moet dat stukje er eerst maar uit zien te krijgen wat op zich vrij moeilijk is omdat de draad waar de zekering aan vast zit erg kort is waardoor ik er moeilijk bij kan, maar ik ga morgen eerst even naar de chinesewinkel want die had deze zekeringen te koop.

Maandag 19-3-2018: Vandaag heb ik me het heen en weer gereden om de zekering van 50amp te vinden, de chinese winkel waar ik ze vorig jaar haalde voor ik naar Nederland ging met de camper is verhuist en had ze niet meer in zijn assortiment dan maar naar de volgende maar waar ik ook kwam nergens kon ik ze te pakken krijgen het lijkt wel of ze overal uit de handel zijn genomen zekeringen tot 20amp zijn overal verkrijgbaar maar de grote van 40, 50, 0f meer amp zijn uit al deze winkels verdwenen, dus aan het eind van de dag stond ik nog met lege handen.

Dinsdag 20-3-2018: Vandaag ben ik met de camper naar het ITV geweest dat is in Nederland gewoon een garage waar je de APK kan doen, nu kan je daar een afspraak voor maken maar je kan er ook zo naar toe en dan word je er tussen gestopt je weet alleen niet hoe laat, maar aangezien ik gisteren vanwegen een feestdag geen afspraak kon maken ga ik zo maar op de bonnefooi, ik ga vroeg, 08,00 uur, en hoop dan dat ik vandaag geholpen word want het kan ook dat ze vol zitten, gelukkig kan ik gekeurd worden maar dat is om 14.15 uur, nu moet je weten dat dit keuringsstation zo een 35 kilometer van de camping afligt dus zin om terug te rijden heb ik ook niet ik besluit om nog maar eens voor de tiende keer alle zekeringen na te kijken want ik heb één klein probleem en dat is dat mijn mistlicht achter het niet doet wat ik ook doe ik krijg de lamp niet aan dus ergens vrees ik al met grote vrees dat de camper word afgekeurd, helaas ook dit keer kan ik niets vinden en als ik daarna wat te eten ga kopen en even lekker in het zonnetje zit te genieten van het mooi weer word het weer tijd om terug te rijden als ik daar aankom is het 13.30 uur nog wat vroeg maar misschien hebben ze wat respijt en inderdaad na even 121,00 euro te hebben betaald kan ik gaan staan in de rij 4 of 5 als ik daar echter in de rij ga staan komt er één van de medewerkers om te zeggen dat ik in de rij naast de brommers en motoren moet gaan staan, geen punt dan ga ik daar naar toe, ik ben zo flexibel als de pest als hij maar goedgekeurd word, er is nog een vrachtwagen waar de man mee bezig is als hij daar meer klaar is, denk ik ja nu gaat het gebeuren maar nee hoor meneer had nog niet gegeten en besluit om te gaan eten daar sta je dan met je goede gedrag, oké die man moet ook eten maar dan denk je toch er komt een ander, NEE, als ik daar dan drie kwartier sta te wachten komt er dan toch de medewerker die me naar de andere rij had gestuurd, waarschijnlijk had hij medelijden met deze eikel, hij had het dan ook snel bekeken hij heeft alleen het chassienummer bekeken een roetmeting deed hij niet nou hup naar de volgende hangar en daar word de verlichting en de remmen en ophanging bekeken, het begon allemaal zeer voortvarend alleen toen hij om het aanzetten van het mistlicht achter vroeg schudden zijn hoofd heen en weer gaan en zag ik de bui al hangen echter net op het moment dat hij naar voren kwam lopen vroeg één van zijn collegas iets en ging hij volop in gesprek, het enige wat ik dacht doorgaan, doorgaan met praten en inderdaad toen hij uitgepraat was stuurde hij me naar de brug voor de remmen en de wiel ophanging, zou ik mazzel hebben, en inderdaad aan het eind van het traject was de camper goedgekeurd en kreeg ik de papieren zo en dan nu snel terug naar de camping waar ik zo om 16.30 uur aankwam, gelijk destalling gebeld zodat ik de camper weer kan opbergen want hij mag ook niet te lang op de camping staan wanta nders moet je gaan betalen voor de plaats.

Woensdag 21-3-2018: Vanmorgen om negen uur hebben we de camper terug naar de stalling gebracht, José in de camper en ik op de motor gelukkig is de stalling niet ver van de camping een kilometer of vier dus dat is snel gedaan als het goed is word het nu eind april dat we hem er weer uithalen want dan komen Maria, Iwan en Anouk en als zij weer naar huis gaan 4 mei dan willen wij 7 of 8 mei een week of drie vakantie nemen langs de kust van Portugal, Spanje en Frankrijk om zo dan eind mei weer in Nederland te zijn waar we dan weer vier maanden twee dagen in de week gaan werken, we hopen echter wel dan het weer snel wat warmer word want de temperatuur valt op dit moment nog wat tegen hoewel het vandaag wel erg mooi is.

Donderdag 22-3-2018: Vandaag hebben we niet veel gedaan we hebben wat gelezen en gecomputerd en eigelijk was dat het wel.

Vrijdag 23-3-2018: Vandaag zijn we alles een beetje in orde aan het maken voor de storm die voor morgen word verwacht een stormbandje extra over de tent en alles wat los staat even opbergen meer kunnen we niet doen dus we wachten het maar af

Zaterdag 24-3-2018: Vandaag is het echt een trieste dag en het weer is bar slecht er word gesproken over windstoten van 90 kilometer per uur en deze zijn er bijna de hele dag er gaan ook menige spullen de lucht in, pergulaas en kooktentjes worden met de grond gelijk gemaakt, gelukkig hebben wij dit keer geen schade hoewel we wel het idee hadden dat we in een kinderwagen lagen die heel hard heen en weer geschommeld werd.

Zondag 25-3-2018: Vandaag is er geen kofferbak verkoop omdat er toch nog wel veel wind staat het is wel een stuk minder als gisteren maar het is nog steeds niet lekker dus we zitten vandaag veel binnen maar we vermaken ons best.

Maandag 26-3-2018: Vandaag zijn we weer eens naar de sportschool geweest en het ging niet slecht na de sportschool zijn we heerlijk in deloungeset wat gaan zitten lezen want het was lekker weer hoewel we het wel wat beter gewend zijn op dit tijdstip van het jaar maar we moeten maar accepteren wat we krijgen.

Dinsdag 27-3-2018: Vandaag zijn we op de motor wat gaan toeren om dan gelijk even wat boodschappen te doen en om even rond te kijken voor het hout en dakbedekking voor als Johan en ik het dak van de caravan in oktober willen vernieuwen, ik ben er nog niet uit hoe of wat we gaan doen, vandaar het rondkijken, we hebben buiten het rondrijden ook weer aardig wat chinesewinkels van binnen gezien maar we zijn al met al niet veel wijzer geworden.

Woensdag 28-3-2018: Vandaag ga ik eerst met de buurman, Ed, samen op de motor even naar een houthandelaar die we gisteren niet konden vinden, hij op zijn Honda Golden Wing en ik op mijn Piaggio als we terug komen besluiten José en ik om een gedeelte van de omheining weg te halen ook omdat de camping ook nog steeds er om zeurt om het weg te halen en eerlijk is eerlijk op zich hebben we nog vrij veel clementie gehad het enige wat ons dwars zit is dat ze niet consequent zijn want bij andere staan ook dingen die er niet mogen staan maar goed we hebben de strijd opgegeven, tenslotte wil je ook rustig staan van het doek wat we weggehaald hebben willen we weer een overkapping voor de pergula maken maar dat zien we morgen wel we hebben nu allemaal bloemenbakken als afscheiding op zich ziet het er wel leuk uit maar we vinden het wel erg open maar goed het is niet anders, het was trouwens heerlijk weer met 32 graden.

Donderdag 29-3-2018: Vandaag zijn we bezig geweest met de overkapping van de pergula en het zit er bijna op zoals we het willen maar we hebben het nog niet helemaal rond gekregen dus we hebben voor morgen nog wat te doen het word weer druk op de camping in verband met Pasen waar ze hier zo maar een paar dagen vrij hebben aan de andere kant zien we dat er heel veel overwinteraars weer terug gaan naar huis, wat we ook gezien hebben zijn de eerste zwemmers in het buitenbad dat zijn in onze ogen de echte bikkels, de temperatuur gaf op onze thermometer vandaag 32 graden aan.

Vrijdag 30-3-2018: Vandaag hebben we dan de overkapping van onze pergula afgekregen en dat is gelukkig net op tijd want als het goed is komen er een paar mooie dagen aan en we beginnen er vandaag al mee door heerlijk in de lounge set in een e-boek te lezen, dit is pas genieten.

Zaterdag 31-3-2018: Vandaag doe ik nog wat kleine boodschapjes op de motor heel veel hebben we niet nodig de rest van de dag zijn we wat bezig met onze plantjes want omdat we nu de omheining hebben weggehaald hebben we daar nu wat plantenbakken staan maar echt naar ons zin is het nog niet we zitten er aan te denken om vier plantenbakken van een meter te kopen dan is tenminste de hele voorkant afgesloten maar we weten het nog niet zeker, ondertussen loop je op zo een dag van links naar rechts en andersom zonder dat je eigenlijk veel doet maar dat heb je zelf op dat moment niet echt in de gaten, zal wel de leeftijd zijn.