Mei 2017 - Camper leven

Hoofdmenu:

Mei 2017

Jaargang 2017
Maandag 1-5-2017: In de eerste plaats wil ik vanuit Spanje mijn oudste zus, zij was vorige week nog met haar vriendin hier bij ons in Spanje, Van Harte Feleciteren met haar verjaardag en Alie als we over drie weken weer in Nederland zijn vieren we je verjaardag alsnog een keer, maak er deze dag iets moois van, hoewel ik weet dat je moest werken, en begrijpelijk, dag van de arbeid, zo nu weer tot de orde van de dag omdat het hier dus een nationale vrije dag is en het ontzettend druk is op de camping mogen we ons elektra dit keer niet op de eerste betalen maar moet dit op derde dag van de maand gebeuren, nou ja opzich maakt dat niet zo veel uit, ik ben alleen benieuwd hoe dat nu moet als ik straks op de twintigste vertrek, moet ik die dan in september of oktober betalen, ga één deze dagen wel eens informeren hoe of wat, nou Erna en Johan volgende week is het dan zover op nog wat boodschappen na zijn we er helemaal klaar voor, en het weer werkt ook goed mee dus neem jullie zwemkleding maar mee vandaag tikt de thermometer weer de 30 graden aan, terwijl José lekker in de loung set zat te lezen zat ik lekker te puzzelen we moeten zolang als het kan er maar van genieten.

Dinsdag 2-5-2017: Vandaag is het weer een fijne dag kwa temperatuurwe hebben vandaag 29 graden met een lekker windje op de camping is het weer rustig alle Spanjaarden zijn gisteren middag of vanochtend weer vertrokken hun lange weekend zit er weer op, José nesteld zich weer in de lounge set om verder te gaan in haar e-book en ik ga maar weer achter mijn puzzel zitten die ik vandaag weer af krijg, ik twijfel of ik aan een nieuwe ga beginnen want ik denk dat als mijn zus en zwager komen ik niet veel aan het puzzelen toe kom, we zijn ook nog even bezig geweest met de aanhanger om de blokken voor de motor er in te maken, één lukt wel de andere niet, ga ik morgen nog een keer proberen zal eerst even een paar keer W40 op de bouten spuiten, ´s avonds kijk ik naar Real Madrid tegen Atletico Madrid, de wedstrijd word gewonnen door Real door werkelijk een fantastische Ronaldo, hoewel het niet mijn vriend is moet ik toch toegeven dat het een fenomeen is.
Ronaldo

Woensdag 3-5-2017: Vandaag was het weer een mooie zonnige dag met een temperatuur diein de buurt van de 29 graden kwam ben vanmorgen even op het fietsje naar voren gereden om het elektra van de afgelopen maand te gaan betalen en dat was dit keer voor onze begrippen fors maar dat komt gedeeltelijk omdat we ook de camper onder stroom hadden staan zodat we ook die ijkast en vriezer konden gebruiken straks als Erna en Johan komen zullen we dat ook moeten doen want anders kan je gewoon de drank niet lekker koel krijgen maar waarschijnlijk hoeven we eind deze maand niet bij te betalen omdat we op 19 of 20 mei toch weggaan dus dan is een dag of 11/12 het elektra helemaal uit terwijl we dan wel recht hebben op de 4kw stroom per dag, o ja ik moet nog wel even wat kwijt, ik had vanmiddag contact met mijn zwager Johan via Whatsapp en toen zei ik zo, nou jong het schiet op maandagavond zien we elkaar weer en toen zei hij wat maandagavond we komen zaterdagavond, laten wij hier nu steeds in de veronderstelling geweest zijn dat zij maandag 8 mei zouden komen en dat ze 20 mei weer terug vlogen, fout nadat ik nog even goed naar de whatsapp had gekeken waarin  mijn zwager de boekingsformulieren had toegezonden met de juiste datum en het tijdstip, bleek inderdaad dat zij op zaterdag de 6de aan zullen komen en de 18de weer terug vliegen, jezus dat is al over 3 dagen, nu is dat niet zo een probleem alleen als je steeds van de 8ste uitgaat en het word de 6de dan is dat even schrikken, gelukkig is alles wel in huis en wat er niet is kunnen we morgen of overmorgen nog halen, we kwamen die avond beiden moeilijk in slaap hoe konden we er zo naast zitten, nog even wat anders, wat hebben we weer van een goed AJAX kunnen genieten zeker de tweede helft en dit keer waren de eerste twee kansen ook doelpunten en dan voetbal je toch een zeker prettiger.

Donderdag 4-5-2017: Vandaag zijn we met de camper nog even wat boodschappen gaan doen veel drank en veel vlees want dat dat zullen de hoofdbestands delen worden van het bezoek van mijn zus en zwager en natuurlijk heel veel genieten van het weer dat er inderdaad erg goed uitziet en de komende veertien dagen niet minder word, eerder beter, voor dat we echter de boodschappen doen gaan we nog even naar Kiabi, dat is een kledingszaak waar we haast altijd leuk slagen, ik heb nog twee spijkerbroeken nodig voor als we naar Nederland gaan, en ook dit keer slagen we, ik twee spijkerbroeken en José drie shirtjes voor over een broek of rok, ik weet alleen niet of ze die in Nederland aankan want het moet toch wel mooi weer zijn wil ze ze aankunnen maar goed we gaan naar de zomer, na de boodschappen ga ik nog even langs ons vast benzine station daar waar ik nog geen 1 euro betaal voor een liter diesel 0,99.9 heb ook gelijk maar drie jerrycans gevuld voor als we naar Nederland teruggaan, als we in de middag terug zijn bij de caravan en alles hebben opgeruimd en ik het vlees heb gesneden en verpakt duiken we met zijn tweeën even in de loungse set, even bij komen van de doorstane vermoeienissen, om acht uur even de twee minuten stilte in acht genomen en dan is de avond voordat we er erg in hebben voorbij en duiken weer ons bedje in, het weer was goed kwa temperatuur 28 graden de wind moet even wat minder zijn dan is het echt perfect.

Vrijdag 5-5-2017: Vandaag is het een vrij rustige dag voor ons het is wachten op de storm die morgen avond met het vliegtuig komen gaat, ik haal de brief van mijn oudste zus op die we wekenlijks binnen krijgen, voor bij de receptie, en lees het het hoe en wat van de afgelopen week, ze is net een kleine week thuis van het bezoek van vorige week bij ons maar het voelt aan als of dat al weken terug is, dat gevoel hadden wij ook, de tijd vliegt voorbij in je gedachten, en in werkelijkheid eigenlijk ook wel want als we nu kijken wat we eigenlijk de hele dag doen dan is dat niet veel maar we doen er gelukkig niemand kwaad mee, het weer is perfect en we zitten veel buiten, in ieder geval José want ik vind het al weer erg warm en zit veel binnen met de ventilator aan, de temperatuur is 32 graden.

Zaterdag 6-5-2017: Vandaag is het dan zover mijn jongste zus en mijn zwager komen vandaag aan maar eerst ga ik nog even samen met José wat groente en fruit op de markt halen want we hebben besloten om maar een pan soep te maken voor als ze vanavond komen, als het goed is dan landden ze vandaag om 19.40 uur dus we hebben nog een dag te gaan, de dag verloopt na het boodschappen vrij rustig en eigenlijk zitten we ´s middags te wachten dat we kunnen gaan rijden, om 19.00 uur is het dan zover we gaan op weg naar het vliegveld waar ik José boven bij de vertrekhal afzet, zij moet nu één etage naar beneden om in de aankomsthal te komen, ik rijd met de camper door en rijd een blokje waar ik dan een meter of 300 voor de slagboom mijn camper langs de stoep parkeer, ik ben niet de enige, om ongeveer 20.00 uur gaat mijn telefoon en op dat moment ga ik rijden en als ik dan op de plaats aankom waar ik moet zijn zie ik ze al aankomen het is dan een kwestie van instappen en elkaar verwelkomen en rijden met de de camper op weg naar de caravan, als we daar aankomen doen we het verwelkomen nog even dunnetjes over, het eerste wat José doet is even de soep warm maken want Erna en Johan hebben al een tijdje niets gegeten na een hoop gepraat en een paar spelletjes 31tigen duiken we ons bed in het is ondertussen toch ook alweer 02.00 uur, mooie tijd we zijn allemaal moe, morgen weer een dag, de temperatuur was vandaag lekker 29 graden en veel zon.

Zondag 7-5-2017: Vandaag is het een echte bij kom dag waarin we weinig doen we wandelen in de loop van de middag even richting de kofferbak verkoop die één keer in de veertien dagen word gehouden alleen zijn de mensen al weg o ze zijn aan het opruimen als we daar aankomen we lopen dan maar even over de camping om alles te laten zien als we zo langzaam wandelend terug bij de caravan aankomen besluiten we om een spelletje te gaan Keezen, dit is een oud Hollands bordspel, dit valt goed in de smaak bij de familie en als we dan om een uur of half twee naar bed gaan hebben we zes spelletjes gekeezt en staat de stand 3 voor de dames en drie voor de heren, we vallen dromend van pionnetjes en kaarten in slaap, het weer was weer schitterend veel zon en 31 graden gelukkig stond er ook nog een windje anders is het niet uit te houden.

Maandag 8-5-2017: Vandaag is het dan zover we gaan dit jaar voor het eerst zwemmen in het buitenbad maar voordat het zover is gaan we eerst op de fiets, nou ja de mannen op de motor en de dames op de fiets, ik zal het even uitleggen, niemand wil op de motor rijden dus ik ben verplicht om op de motor te gaan en Johan mijn zwager die wil graag achterop bij mij, naar Dio in het dorp als we daar naar toe gaan komen we langs een Chinesewinkel en natuurlijk gaan we daar ook even naar binnen, en natuurlijk blijft er wat aan mijn zus en zwager hun vingertjes plakken, zo de eerste canten zijn uitgegeven, als we terug bij de caravan zijn besluiten we om eerst nog maar een potje te Keezen want we willen niet te vroeg bij het zwembad zijn want dan is misschien het water nog wat extra verwarmd door de zon, na één, twee of drie spelletjes gekeezt te hebben is het dan zover we gaan naar het zwembad het water is heerlijk natuurlijk is het even fris als je er inspringt maar dat is na een half minuutje weg en dan is het lekker alleen als je met je lichaam boven water komt dan is het fris met dat windje wat er waait, na een uurtje houden we het voor gezien en gaan we terug naar de caravan om even lekker te douchen daarna gaan we BBQen en na de BBQ komt weer snel het Keez spel te voorschijn, de dag was weer prachtig 31 graden met een lekker windje, als je niet in het zwembad ligt, nee echt het is heerlijk

Dinsdag 9-5-2017: Vandaag is er de Engelse markt op de camping en vorig maand stond daar een man die sleutels namaakte ook die met alarm voor je auto en die met een afstandsbediending voor je deuren en die waren redelijk in prijs alleen vorige maand was ik met José te laat om het te laten doen zodoende wil ik het vandaag laten doen helaas toen we daar aankwamen was hij er niet, shit, shit, shit, maar er is niets aan te doen misschien komen we hem hier of daar nog wel ergens op een markt tegen, de markt hadden we vrij snel bekeken, er staan nu niet heel veel kramen dus we besluiten om maar weer terug naar de caravan te gaan want dan kunnen we kezen wat later op de dag besluiten we om nog maar even naar het zwembad te gaan Ern, Johan en José hadden het idee dat het water kouder aan voelde als gisteren ik persoonlijk had dit idee niet maar goed 3 tegen 1 dus ik zal wel ongelijk hebben, de dag was weer goed en de thermometer gaf 31 graden aan.

Woensdag 10-5-2017: Vandaag gaan we niet naar het zwembad ondanks dat de temperatuur met 32 graden best wel goed is daarvoor, nee we hebben besloten om vanmiddag even naar de grote Chinesewinkel in de buurt van Benijofar te gaan om van daaruit te gaan uit eten, de dag vullen we op met wat spelletjes Kezen, om bij vijfen gaan we met de camper richting Benijofar waar we eerst even naar de Nederlandse winkel gaan om even wat frikandelen te halen voor zaterdag op brood daarna tuffen we naar de Chinesewinkel waar Erna en Johan hun ogen uit kijken wat een ElDorado, deze winkels verkopen dan ook werkelijk van alles Johan vind 2 ruitenwissers voor zijn auto en is daarvoor 6 euro 45 kwijt ja of het wat is dat moet je maar afwachten maar je komt er met je auto altijd wel weer een keuring mee door, als we na ruim een uur eruit stappen en dat komt nog hoofdzakelijk door mij want ik moest hoog nodig naar het toilet want ik had het idee dat mijn zus het er nog wel twee uur kon uithouden, hierna zijn we naar het wok restaurant gegaan waar we heerlijk hebben gegeten voor mij kwam dit even te snel na de laatste keer dat ik hier met mijn andere zus en vriendin ben geweest, als ik bij zoiets één of twee keer in het jaar kom vind ik het genoeg, terug bij de caravan spelen we nog een spelletje en duiken naar bed, het is weer mooi geweest.

Donderdag 11-5-2017: Oef ik schijn gisteren iets te fanatiek geweest te zijn met Kezen, nu moet ik eerlijk toegeven dat ik heel fanatiek ben en dat waarschijnlijk mijn medespeler het niet altijd makkelijk zal hebben, mijn zwager zal best wel een behoorlijk dikke olifanten huid moeten hebben maar ja ik speel om te winnen en natuurlijk als ik verlies is het niet zo dat ik dan een rot bui heb maar op het moment dat ik speel wil ik winnen, vandaag word er dan ook niet gekeezt, ik ga met mijn zwager parkeersensoren plaatsen deze had ik bij wish gekocht en is dat een mooi moment om deze in te bouwen, het weer is trouwens ook wat bewolkt, word in de loop van de dag wel wat beter maar er blijft toch wel vrij veel hangen waardoor het erg benauwd word, na zo een twee uurtjes freubelen hebben we het ingebouwd en werkt het ook nog, geweldig scheeld me hopelijk weer wat beschadigingen aan de camper, in de middag rijden we nog even naar Lidl waar ik van mijn zus en zwager een mooi apparaat krijg die wel acht verschillende dingen kan waaronder ook sinaasappelen perzen en dat komt mooi uit want gisteren gaf mijn tweede sinaasappelpers de geest nu hadden we gelukkig niet zoveel sinaasappels meer maar dan komt dit als een geschenk uit de hemel, kanjers nogmaal bedankt, ondanks dat er veel bewolking was deze dag was de temperatuur nog wel prettig, 28 graden, we zien ´s avonds AJAX de finale halen van de UEFA Champions League, wie had dat aan het begin van het voetbal seizoen gedacht, grote klasse.

Vrijdag 12-5-2017: Vandaag doen we in de ochtend zoals gewoonlijk weinig we ontbijten laat, nou ja het is bijna onze lunch, 10.45 uur maar het maakt niet uit want er moet tenslotte niets, we besluiten in de middag om even naar de Carrefour te gaan, dit is een grote supermarkt, mensen die vaak in Frankrijk komen die kennen deze winkels vast wel, ze verkopen er werkelijk alles, wij gaan er echter naar toe om te kijken of ze voor een redelijke prijs mosselen hebben want als het even mee zit willen we vanavond mosselen eten, gelukkig zit het mee en nemen we vier kilo mosselen mee samen met wat patat en ons avond eten is weer klaar, na de Carrefour duiken we waarschijnlijk nog één keer een grote Chinese rommelwinkel in ook daar vertrekken mijn zus en zwager weer met de nodig spullen, als we terug bij de caravan zijn duiken we met zijn allen even in de rust stand we houden het vandaag voor gezien, het was vandaag weer een warme dag 30 graden en mijn zus en zwager hebben kwa weer in ieder geval niets te klagen.

Zaterdag 13-5-2017: Vandaag zijn we vrij vroeg uit de veren in ieder geval voor mijn zus, zwager en José, we hadden de wekker op 08.30 uur gezet want we gaan naar een markt, ik zet bewust een markt want we kunnen hier in de omtrek voor verschillende markten kiezen, we besluiten om naar de markt bij de Lidl in Guardamar del Segura te gaan, ik zelf houd het op de helft van de markt voor gezien a) door de warmte, de zon schijnt vandaag weer volop en met een temperatuur van 31 graden vind ik het geen pretje en b) het gaat me te langzaam, bij elke kraam word stil gestaan en word alles even aandachtig bekeken ook al is het de tiende schoenenkraam, nee dit trek ik niet meer ik ben terug gegaan naar de camper en ben lekker met een koud glas cola zero in de schaduw gaan zitten, het is zo begrijpelijk zij zien dat hier nu voor het eerst en ik denk als ze vaker hier zouden zijn dat haal je alleen nog de dingen die je echt nodig hebt en dat is het, na ongeveer een drie kwartier zijn ze weer terug bij de camper en gaan we terug naar de caravan waar we lekker in de schaduw wachten op de avond, het is zwaar om om 21.00 uur naar binnen te gaan om naar het songfestival te gaan kijken want het is buiten nog heerlijk weer maar we hebben afgesproken dat we tot dat Nederland is geweest te gaan kijken en daarna weer proberen een spelletje te gaan kezen, in mijn ogen lukt het vrij aardig we duiken om ongeveer om één uur naar ons bed in de camper, José en ik zijn moe of mijn zus en zwager al naar bed gaan dat weet ik niet maar wij slapen zo.

Zondag 14-5-2017: Vandaag is het een rustige dag we besluiten om nergens naar toe te gaan en misschien als we het op kunnen brengen zouden we vanmiddag kunnen gaan zwemmen, wat we dus doen voor de rest is het echt een zondagse hangdag, Erna en José zijn wat met hun telefoontjes en tablets aan het spelen, ik zei de gek is mijn spel op de computer aan het spelen en Johan sleept zich van stoel naar de bank en andersom en daar tussen door vallen regelmatig zijn ogen dicht, om een uur of vier rijden we even naar het zwembad, Erna en Joop op de fiets en José en ik op de motor, het weer is weer lekker 31 graden en een goed zonnetje nee we zijn dik tevreden en de visite is al aardig verkleurd of beter gezegd bijgekleurd.

Maandag 15-5-2017: Vandaag is het eigenlijk dezelfde dag als gisteren met dien verstanden dat we niet gaan zwemmen we hebben gewoon geen zin maar voor de rest doen we net als gistern helemaal niets we worden steeds luier niet dat dit erg is want daar hebben Erna en Johan juist vakantie voor en wij offeren ons maar op door gewoon mee te doen, heel langzaam zijn we ook bezig met het inruimen van de camper want over vier dagen is het zover dat wij ook terug richting Nederland gaan, morgen beginnen Johan en ik aan het inruimen van de aanhanger maar vandaag denken we daar alleen nog maar aan, 's avonds doen we nog een aantal spelletjes Kezen en dan is deze dag ook al weer voorbij de tijd gaat snel, o ja het weer is goed niets op aan te merken 30 graden met een windje, heerlijk.

Dinsdag 16-5-2017: Vandaag gaan Johan en ik de aanhanger in laden en de dames besluiten op het fietsje naar Lidl in Almaradi te rijden, ik denk een kilometer of vijftien van ons vandaan, maar met de elektrische fietsen best te doen, na het ontbijt en wat geklets gaan ze op weg, Johan en ik beginnen met de aanhanger, als eerste pompen we de bandjes wat op en daarna zetten we de motor erin dit houd wel in dat als we willen gaan zemmen we lopend naar het zwembad moeten, Maria en Iwan jullie koffer hebben we ook bij ons we zijn hem niet vergeten, trouwens ik denk dat jullie hem niet eerder hadden gemist dan dat jullie op vakantie zouden gaan, maar we hebben hem in ieder geval bij ons, om ongeveer half drie zijn de dames terug van hun fiets tochtje naar de Lidl en kunnen Johan en ik beginnen met het om zetten van de trappers en het stuur zodat aan beiden kanten van de motor een fiets kan staan als we half uurtje bezig zijn staan ze erin en kunnen we beginnen met de wat kleinere dingen zoals de gereedschaps kist en nog wat stoelen heel langzaam raakt hij al aardig vol als dit allemaal achter de rug is gaan we eten en is de dag al weer bijna voorbij nou morgen hebben we nog een dag en dan is het over en gaan de Withuisjes weer terug naar het gewone leven, ik hoop dat ze het naar hun zin hebben gehad en zoals alle familieleden zijn ze altijd weer van harte welkom, nou zo is het wel weer goed want het is nog niet zover, het weer was goed 31 graden.

Woensdag 17-5-2017: Vandaag is het de laatste dag voor Erna en Johan dan zitten de twaalf dagen er al weer op en ze zijn werkelijk voorbij gevlogen we besluiten om vandaag nog wel even te gaan zwemmen en het water is heerlijk eigenlijk gaat deze dag net als de dagen daarvoor snel voorbij en het is weer heerlijk weer, 30 graden, de familie heeft kwa weer niets te klagen gehad, voordat we het weten zitten we 's avonds aan onze laatste spelletjes Kezen, dan bedoel ik met laatste natuurlijk hier in Spanje, morgenochtend moeten we vroeg op want ze moeten om half negen op het vliegveld zijn en aangezien we nog even een broodje en bakkie koffie willen drinken zetten we de wekker op zeven uur.

Donderdag 18-5-2017: Vandaag gaat om zeven uur de wekker af en is het opstaan, eten en koffie drinken en hup de camper in op weg naar het vliegveld aangezien we pas vanaf acht uur van de camping af kunnen is het doorrijden geblazen echter wat we in al die jaren hier in Spanje nog niet hebben meegemaakt is dat we in een file terecht komen, achteraf bleek het een ongeluk te zijn echter Erna en Johan waren toch nog ruim op tijd op het vliegveld, doordat we de mensen met de camper naar het vliegveld brengen kunnen we eigenlijk niet meer mee naar binnen want de camper past niet in de garage dus het is voor de ingang afzetten en weer weg rijden, helaas het is niet anders, als we terug gaan naar de caravan rijden we eerst nog even langs de goedkope benzinepomp en gooien de tank van de camper propvol met diesel, als we terug komen bij de caravan lopen we nog een aantal keren naar de camper om de laatste dingetjes erin te doen ondertussen word ik op de hoogte gehouden door mijn zwager hoe alles gaat en dat verloopt allemaal vrij soepel, we duiken deze avond niet te laat het bed in want we willen morgen niet te laat vertrekken en trouwens we zijn moe, het was vandaag weer heel warm 34 graden de windfan doet wonderen.

Vrijdag 19-5-2017: Vandaag is het dan zover we gaan weer terug naar Nederland het is wel met een dubbel gevoel want aan de ééne kant zijn we weer blij om onze schoondochter en zoon te zien en natuurlijk de rest van de familie maar aan de andere kant drukt het zoeken naar werk wel erg zwaar op de onze maag maar goed dat was een keus die we 5 jaar geleden hebben gemaakt en als we de komende vijf jaar in de zomer wat seizoen werk kunnen vinden dan kunnen we dit leventje wel volhouden tot ons pensioen, om acht uur liep de wekker af die José had gezet, ik zelf was al om zes uur wakker, als we alles hebben nagelopen, het water en elektra hebben afgesloten en de gasfles los hebben gekoppeld en in het tuinhuisje hebben opgruimd zijn we klaar om te vertrekken we leveren voor bij de receptie onze internet router in zodat we de maanden dat we er niet zijn ook niet hoeven te betalen, om ongeveer kwart voor twaalf stoppen we voor een pitsstop we besluiten om maar meteen een broodje te gaan eten want anders moeten we over een half uurtje weer stoppen , om bij éénen tuffen we weer verderen om half vijf stoppen we op een camperplaats die nog net voor de Franse grens ligt in het plaatsje Sabinanigo, het is een fijne plek met gratis stroom ik kan alleeen geen water laden want ik moet een aansluiting hebben met een grote schroefdraad en ik heb deze alleen met een kleine dus dat gaat niet, gelukkig hebben grote flessen water van 8 liter bij ons, dus niets aan de hand,  in het plaatsje kopen we nog even een brood zodat we nog wat te eten hebben, ´s avond kijken we naar wat t.v. uitzendingen die ik in Spanje had gedownload want we hebben op deze camper nog geen goede receiver, we moeten er één hebben met een automatische zoeker van het merk Caro, moeten we nog voor kijken in Nederland maar dat is een beetje prijzig maar we zullen het zien, ik weet niet hoe warm het was want ik heb hier geen thermometer maar ik heb in ieder gevaal de hele dag mijn korte broek aan gehad.

Zaterdag 20-5-2017: We hebben besloten om hier voor José koffie te zetten om deze dan in de koffiekan mee te nemen en dan ergens bij een grote supermarkt waar we dan brood kunnen kopen deze te nuttigen, nee we hadden geen brood meer over van gisteren want dit was maar een klein stokbroodje en die was met een blik knakworstjes zo op, een supermarkt vinden was hier echter moeilijker als dat we dachten we doken van de camperplaats zo de bergen in en daar kom je niet veel tegen om half twaalf kwamen we dan eindelijk een grote supermarkt tegen en zijn daar gelijk maar aan onze ontbijt/lunch begonnen, om ongeveer vijf uur zijn we gestopt op een plek waar we een aantal jaren geleden ook al eens hebben gestaan maar toen stonden we hier alleen en vond José het hier niet zo fijn terwijl het toch een schitterende camperplek met opnieuw gratis stroom voor vier campers helaas waren wij nummer vijf, geeft niet José zet haar bakje koffie net zo makkelijk met de hand en we redden het wel met onze accu´s die door het rijden en de zon helemaal vol zitten, we duiken om een uur of elf in bed onder het dekbed we zijn weer een stukje dichter bij ons doel, het zien van onze schoondochter en zoon.

Zondag 21-5-2017: Vandaag hebben we rustig aan gedaan we willen nog één stop in Frankrijk maken voordat we naar de camperplaats in Redange (Luxemburg) gaan dat vinden wij zelf een lekkere plek waar je a) gratis kan staan b) er is gratis stroom en c) er zijn twee plekken waar je gratis internet heb, we rijden vandaag dan ook maar tot een uur of drie en gaan staan op een camper plaats in de buurt van Sens hier kunnen we gelukkig wel water laden en we hebben gelijk het toilet geleegd, zo we kunnen er weer even tegen, tevens is er een super schoon toilet dus daar hebben we vol op gebruik van gemaakt, ´s avonds hebben we weer televisie gekeken via de harde schijf waar ik veel series op heb staan aan de ééne kant mis je de gewone uitzendingen niet maar je weet ook niet wat er in de wereld gebeurd nou weet ik niet of ik daar rouwig om moet zijn maar goed daar kunnen we eindeloos over discusieren en dat gaan we maar niet doen, we duiken om bij elven ons bed in het is weer mooi geweest.

Maandag 22-5-2017: Vandaag hebben we op zich niet zo veel kilometers te rijden, 370, maar we doen er toch nog altijd vijf en een half uur over nu maakt dat ons niet zoveel uit want we rijden door de prachtige champagne velden en langs schitterende kastelen, José weet het wel als we de staatsloterij winnen dan ziet zeons al helemaal een Bed en Breakfast kasteel hebben waar zij dan als jonkvrouw landman rond loopt en ik zal dan wel het hout moeten hakken voor de open haard maar goed gelukkig is het nog niet zover en waarschijnlijk heb ik toch een ander idee om het geld te besteden van de staatsloterij, om half drie zetten we de camper neer op de camperplaats van Redange we besluiten om eerst even naar de supermarkt Cactus te lopen zodat we even kunnen internetten, potverdikkeme vergeet ik mijn computer mee te nemen zodat ik mijn site zou kunnen uploaden ik ga maar even na het eten dus hoe het vandaag verder gaat schrijf ik morgen wel, nou ik kan het je vertellen toen ik bij de winkel aankwam waar ik de boel zou up-loaden bleek ik mijn muis niet meegenomen te hebben en via de touchpad van mijn computer ging het niet, Mark gebeld maar hij kon me ook niet verder helpen, hij zei dat als je je muis eruit haalde hij automatisch over hoord te springen op je touchpad, nou mooi niet ik ga morgenochtend , als ik op tijd wakker ben wel weer terug want ik heb nu geen zin meer, door al dat gewandel begin ik al weer aardig fit te worden, 's avonds samen met Josè de laatste vier afleveringen van de serie Klem afgekeken, was leuk daarna zijn we naar bed gegaan het is ondertussen al kwart voor één, o ja onderweg kwamen we digitale thermometer meter bij een drogisterij deze stond op 25 graden niet slecht al zeg ik het zelf.

Dinsdag 23-5-2017: Vandaag rijden we op ons gemak richting Purmerend maar dat doen we niet voor dat ik mijn site up-load, dit doe ik 's morgens om acht uur bij de supermarkt waar gratis wifi is, ik neem gelijk maar wat broodjes mee, als ik terug bij de camper ben aangekomen en José haar koffie heeft gezet en we samen een broodje hebben gegeten gaan we op weg we gaan echter niet eerder de grens over voordat we de tank en de jerry-cans die ik bij me heb tot aan de nok toe hebben vol geladen met diesel, op zich scheeld het niet eens zoveel met wat ik Spanje betaal, 2 cent per liter, maar goed alles is meegenomen, om ongeveer drie uur perkeren we de camper op de parkeerplaats in Purmerend, op zich hadden we wel graag eerst even naar Rosanne en Patrick gegaan maar a) Patrick moest deze week van drie uur ´s middags werken tot elf uur ´s avonds en b) we zitten met de aanhanger, om een goede parkeerplaats te vinden voor de camper en de aanhanger dat valt vaak niet mee, we hebben besloten om vrijdag maar naar ze toe te gaan want dan zit voor Patrick zijn middag/avond dienst erop en we zetten dan de aanhanger in Purmerend neer, als de camper staat zoeken we alle spulletjes bij elkaar die Erna en Johan hadden gekocht in Spanje maar niet met het vliegtuig mee terug konden nemen, als dat is gebeurt lopen we naar ze toe om alles af te geven, we blijven er meteen eten, als Erna naar het werk is gegaan om ongeveer kwart voor zes drinken José en Johan nog een bakkie koffie en dan stappen we op ik wil nog even bij Sandra en Mark langs even kijken of we hun auto morgen kunnen lenen om naar het ziekenhuis te gaan waar ik voor de bult in mijn gezicht naar toe moet, dat is geen probleem en we kunnen dan morgen gelijk bij hun blijven eten als we terug komen ze vragen dan ook of Alie en Dragan komen zodat we kunnen BBQen om daarna de Europa-cup finale AJAX - Manchester United te kijken, we slapen vanavond bij de kaasboerderij, deze ligt tussen Volendam en Purmerend in je kan daar gratis overnachten, er zijn voor de rest geen voorzieningen maar we hebben alles nog genoeg, het zonnepaneel doet het goed dus op dit moment aan stroom geen gebrek.

Woensdag 24-5-2014: We rijden niet al te laat vanaf de kaasboerderij naar Purmerend want we willen nog even langs gaan bij het vroegere werk van José om te kijken of zij misschien nog mensen nodig hebben voor wat vakantiewerk want het is wel weer leuk om hier te zijn maar het gaat ons in de eerste plaats om wat werk te krijgen als José na ongeveer drie kwartier terug is en verteld dat ze gaan kijken voor haar rijden we even naar de kledingsbeurs waar Erna vrijwillegers werk doet als het dan ondertussen bijna twaalf uur is rijden we nog even terug naar de camper want ik moet even andere schoenen aan doen daarna gaan we richting het VU ziekenhuis als we daar aankomen en een plekje voor de auto hebben gevonden laat ik me inschrijven bij de balie, om tien voor twee word ik dan naar binnen geroepen en vertel het hele verhaal, eerst aan iemand in opleiding en daarna aan de KNO arts, het is en blijft erg verwarrend volgens hem is het geen bloedvat ader wat de KNO arts in het Waterland ziekenhuis wel dacht maar wathet dan wel was wist hij ook niet met zekerheid te zeggen het kon a) een verstopte speekselklier of b) een tumor dan niet wetend of het goed of kwaadaardig was maar daarom wilde hij er eerst een punctie van nemen, maar hij wilde voor hij dat zou gaan doen er eerst een vaat en hals chirurg naar laten kijken, dus ik moest bij de recptie even een nieuwe afspraak maken echter daar bleek dat de KNO arts en de vaat-halschirurg nooit samen tegelijk spreekuur hadden nu besloot hij om dan maar zelf eerst met de chirurg te gaan praten en dan zou hij mij 31 mei tussen 12.00 uur en half twaalf te bellen om het vervolg te bespreken, okay ik vind alles best, het enige wat hij wel zeker wist dat hij het onder algehele verdoving weg zou halen maar wanneer?????? als we klaar zijn duiken we de auto in en rijden even naar Karwei want daar moesten we voor Mark even een pakket houtskool ophalen die hij had besteld om bij half vijf zetten we de auto van Mark weer bij hem voor de deur, we worden die avond getrakteerd op een heerlijke BBQ samen met mijn oudste zus en haar man als deze achter de rug is gaan we naar de voetbal finale kijken die AJAX echter met 2-0 verliest van Manchester United, jammer maar eerlijk is eerlijk AJAX kwam niet in zijn spel maar het is zo wie zo knap dat ze al de finale hadden bereikt, na nog een uurtje te hebben na gepraat gaan we met de camper weer naar de kaasboerderij waar we weer zullen overnachten, het was weer een heerlijke dag, morgen is het hemelsvaart dag en dan zou hen mooi weer worden, waarschijnlijk zetten we de camper op de camperplaats in Volendam neer, we zullen het zien.

Donderdag 25-5-2017: We hebben heerlijk geslapen bij de kaasboerderij als José om tien uur wakker word besluiten we om naar de camperplaats in Volendam te gaan daar kan je heerlijk staan en normaal kost dat voor de hele dag 6 euro als we eraan komen is het er verschrikkelijk druk, waarschijnlijk omdat het vandaag hemelsvaart dag is, maar we vinden nog een mooi plekje, José zet wat koffie voor haar zelf en we gaan ontbijten het is al bijna een lunch maar dat maakt niet uit want we hebben de tijd aan ons zelf we hebben vandaag met niemand afgesproken, na het ontbijt gaan we lekker achter de camper in het zonnetje zitten voor mijn word het al snel te warm en duik ik achter de ventilator en mijn computer de camper in we eten op tijd want we willen niet te laat hier weggaan want we hebben geen zin om voor de nacht ook nog een keer 14 euro te gaan betalen meestal komen ze dit wat later op de avond ophalen maar dit kan variëren en om alleen te slapen daar hebben we geen zin om ook nog een 14 euro voor te betalendat doen we wel anderhalve kilometer verder op echter net op et moment als we willen vertrekken stopt opeens de auto van mijn jongste zus en zwager voor de camper ze komen een bakkie koffie halen, na de situatie uitgelegd te hebben besluiten we om maar mee naar hun huis te rijden voor dat bakkie koffie, dit word echter weer één uur wnt we hebben een aantal potjes gekeezd, waar de heren opeen gigantische manier door de dames worden afgedroogd, om ongeveer half twee staan we weer op de kaasboerderij om te overnachten.

Vrijdag 26-5-2017: Vandaag gaan we naar Rosanne en Patrick maar voor dat we daar naar toe gaan wil José eerst nog even naar de kapper terwijl José naar de kapper is doe ik even een spelletje op mijn telefoon maar na een goed half uurtje is zij al weer terug en kunnen we ons opmaken om te vertrekken, ongeveer een drie kwartier later staan we voor de deur en doet Patrick open Rosanne moest vandaag werken dus die zien we pas later op de dag, we hebben lekker in de tuin gezeten want het is vandaag weer schitterend weer, we hebben kwa weer Spanje nog niet gemist, onze eerste sollicitatie is afgewezen i.v.m. dat de afstand tot het werk te ver was, om bij zessen komt Rosanne thuis en gaan we eten, we eten lekker buiten, en na het eten besluiten we om een paar potjes te kezen want ook zij hebben het spel in huis voor Rosanne en mij loopt het echter minder goed af en als dit de trent word voor de tijd dat ik hier in Nederland ben ziet het er niet goed uit voor me we verliesen 3 spelletjes en bij gods gratie winnen we er één, waar had ik dat ook, om ongeveer half twaalf nemen we afscheid van ze, wanneer we ze weer zien dat weten we nog niet zij hebben morgen een verjaardag en wij hebben ´s middags een begrafenis en ´s avonds zijn we bij mijn oudste zus en haar man daar komen ook Maria, Iwan en Anouk, ook daar verheug ik me al weer op, tot nu toe is het allemaal feest wat de klok zwaaid.

Zaterdag 27-5-2017: Vandaag moeten we om 12.00 uur op een crematie zijn van mijn tante zij was één van mijn oudste, 96 jaar, en trouwste volgers van mijn site, na de begrafenis zijn we mee gegaan naar mijn oudste zus haar huis, daar blijven we de rest van de dag, avond en ochtend want het word vandaag een vroegertje we staan pas zo tegen 04.00 uur bij de kaasboerderij waar we de rest van de nacht doorbrengen, hoe kwam dat, nadat ik eerst in het begin samen met mijn zwager naar de ronde van Italië heb gekeken, later zat ik alleen want toen is hij aan het bereiden van het eten begonnen en de dames zaten buiten, een uurtje nadat dit was afgelopen kwamen Maria, Anouk en Iwan en zijn we gaan eten, na het eten kwam al vrij snel het spel Kezen op tafel en dit bord ging niet eerder van tafel dan dat het kwart voor drie was, het was werkelijk een heerlijke avond waarvan ik weer er heb genoten, dat zijn dan die kleine dingen die je als je in Spanje woont mist, maar het is ook wel zo dat als je nu in Nederland bent er dubbel van geniet.

Zondag 28-5-2017: Vandaag gaan we naar mijn jongste zus en zwager waar we zijn uitgenodigd voor een BBQ, zoals jullie merken hebben we iedere dag nog wel ergens onderdak, we hebben vanacht heerlijk geslapen het was alleen een beetje kort want mijn biologische klok zei dat ik er om half negen al weer uit moest, en dat is uitslapen, nu hoef je daar niet naar te luisteren maar dat werkt niet bij mij want dan ben ik een draaiorgel in bed die maar niet zijn draai kan vinden en dat is voor José weer niet zo prettig, als we na het ontbijt het toilet hebben verschoond en het water hebben bijgeladen rijden we op ons gemak richting Erna, Johan, Samantha en Johan jr toe, dit is ongeveer tien minuten rijden, aan de eettafel hebben we lekker wat zitten ouwehoeren en zijn we wat met de computer bezig geweest en nauurlijk heb ik even gekeken hoe Tom Dumolin de ronde van Italië heeft gewonnen, KLASSE wat worden we de laatsten weken verwent, als je tenminste van sport houd, eerst AJAX in de finale van de Europa Legeau en nu Tom die het roze meeneemt uit Italië geweldig, wat later in de middag hebben we heerlijk geBBQ-t het was precies genoeg hoewel je natuurlijk altijd wel wat overhoud maar gelukkig was dit te overzien, Johan en Erna het was voortreffelijk, nogmaals bedankt, ook hier kwam na het eten het Keezapel weer op tafel hoewel ik het niet had meegenomen want ik dacht dat Samantha misschien mee wou doen met 31tigen, maar dat was niet het geval dus toen is Erna even op de fiets naar de camper gereden om het spel op te halen en hebben we nog even vier spelletjes gedaan, deze eindigde onbeslist 2 -2, het werd vandaag niet zo laat als gisteren hoewel het toch wel weer tegen éénen liep tot we daar de deur uit gingen, we hebben besloten om vanavond naar Volendam te gaan om daar op de camperplaats bij het Marinapark te gaan staan.

Maandag 29-5-2017: Vandaag doen we het rustig aan eigenlijk hebben we in de planning dat we vandaag even naar Rijssen gaan daar zit een firma die ons receiver kastje om willen ruilen voor de televisie, tegen een behoorlijk bedrag, want als we dit niet doen dan kunnen we geen televisie kijken en dan heb je dus wel een dure automatische schotel installatie maar dan kun je geen t.v. kijken en als we hier nu werk vinden en we blijven hier een maand of drie/vier dan wil je toch ook wel t.v. kunnen kijken, we om een uur of twaalf naar de kaasboerderij want daar zit een van de Valk hotel naast en daar kunnen we wifi ontvangen tenminste als je er even naar toe loopt, ik wil eerst even bellen van het hoe en wat voordat ik er naar toe rijd en hij me verteld dat hij die dingen niet in voorraad heeft, als we bij van der Valk zijn word ik gebeld door mijn oudste zus die op het werk zit, ze heeft werk voor me ik kan bij haar op het bedrijf beginnen, ik moet alleen even een afspraak maken want ze willen natuurlijk eerst wel even een gesprek met me hebben, ik bel direct en morgen om één uur moet ik even langs komen, toppie, het gaat sneller dan ik had verwacht, als ik de firma van de receiver bel zijn ze aan het schaften en kan ik ze na éénen terug bellen als ik dat doe krijg ik te horen dat zij de kastjes in voorraad hebben, José en ik besluiten om dan nu maar niet meer naar Rijssen te gaan maar om dan woensdag dit te doen en dan gaan we nu even wat boodschappen doen en rijden daarna weer terug naar Volendam waar we dan de rest van de dag blijven staan, ´s avonds slapen we bij de kaasboerderij.

Dinsdag 30-5-2017: Vandaag ben ik om 01.00 uur op sollicitatie gesprek geweest op het werk van mijn oudste zus, zij werkt in Kuddelstraat bij een grote kwekerij en zij konden nog wel wat mensen gebruiken, het gesprek op zich was wel hoopvol maar de man van de financien was op vakantie en die kwam morgen of overmorgen weer terug en dan zouden ze donderdag of vrijdag bellen, het gaat om twee dagen in de week, zo een 16 uur en vaak was er op maandag en dinsdag ook nog wat overwerk, maakt niet uit, ik kan dan gelijk met mijn zus mee rijden want die werkt de zelfde dagen, perfect, we wachten het maar af, na het gesprek zijn we nog even naar mijn jongste zus en zwager geweest want we moesten nog wat afgeven, na een uurtje zijn we weer vertrokken en we besluiten om dit keer naar het Marinapark in Volendam te gaan en we betalen 14 euro voor de overnachting dan kunnen we alles weer helemaal opladen, om bij half twaalf duiken we ons bed in, deze dag zit er ook weer op.

Woensdag 31-5-2017: Vandaag zijn we uitgenodigd om bij Rosanne en Patrick te komen eten maar Patrick moet eerst wel tot drie uur werken en is dan om een uur of vier thuis, wij besluiten daarom om vandaag maar even naar Rijssen te rijden om het kastje om te gaan ruilen waardoor we als het goed is weer televisie zouden kunnen kijken, om kwart voor twaalf zetten we de camper voor de deur bij BM-Sat bv en worden we alleraardigst ontvangen, de man legt uit wat er moet gebeuren en update de receiver volgens hem is het nu alleen nog even de stekkertjes erin doen en hup je heb televisie, nu moet ik zeggen dat ik daar niet altijd in geloof want er komt altijd wel een probleempje om de hoek kijken maar we zullen het zien, een kilometer of drie buiten Rijssen zetten we de camper op een parkeerterrein met picknick tafels en we besluiten om alles even te te bekijken een broodje te eten en ik ga proberen het kastje aan te sluiten we hebben tenslotte genoeg tijd na het eten eten begin ik er aan en al snel merk ik dat ik een stekkertje mis waarschijnlijk heb ik die toen ik de oude kast eruit haalden weggeknipt op zich is het geen probleem maar dit stekkertje heb ik niet meer dus ik moet terug naar BM-Sat bv geen probleem hij is alleen dicht tot één uur maakt niet uit dan wachten we toch even een minuut of twintig, het stekkertje is inderdaad geen probleem en als we dan na een half uurtje weer terug staan op de plaats waar we stonden is het zo gebeurd en inderdaad we hebben beeld, nog wel wat blokkerig maar dat had de man van het bedrijf al gezegd waarschijnlijk moet de schotel nog even goed afgesteld worden, met een goed gevoel rijden we richting Rosanne en Patrick waar we om kwart over vier de camper neerzetten en waar we nadat Rosanne is thuis gekomen en we nog even lekker in de tuin hebben gezeten heerlijk hebben gegeten, o ja ik ben ondertussen ook nog gebeld door de KNO arts en na overleg met zijn collega hebben zij besloten dat ik morgen of overmorgen even een afspraak moet maken om een echo te maken en daarna een punctie te laten doen is goed ik bel morgen wel, we doen na het eten nog even snel drie spelletjes Kezen en om bij half tien nemen we afscheid van de kids want zij moeten morgen weer vroeg op om naar het werk te gaan en wij rijden op ons gemak weer naar de kaasboerderij in de buurt van Edam waar we weer heerlijk slapen.