Mei 2018 - Camper leven

Hoofdmenu:

Mei 2018

Jaargang 2018
Dinsdag 1-5-2018: Vandaag zijn we wat wezen winkelen met de de familie of ik moet zeggen we hebben wat Chinese winkels bezocht want het zou vandaag niet zo een mooi weer zijn maar de Spaanse weersvoorspellers zaten er finaal naast en we kwamen dan ook zwetend van het winkelen terug bij de caravan waar we eigenlijk niet veel hebben gedaan, de dames hebben in de lounge set of het stretchie wat gelezen, Iwan en Anouk zijn wat wezen voetballen en ik ben wat bezig geweest in mijn camper, ´s avonds zijn we bij het wok restaurant in Benijofar wezen eten.

Woensdag 2-5-2018: Vandaag zijn we eerst even met de camper langs de garage gegaan waar ik ook mijn grote service beurt heb laten doen ik wilde even informeren of ze bij mijn camper op vrijdag mijn rechter achterwiel even konden nakijken deze maakt een rommelend geluid volgens de man waar ik mijn camper stal is het mijn wiellager, hij kan inderdaad vrijdagmorgen gebracht worden en dan kan ik als er geen andere problemen zijn hem ´s middags om een uur of één weer ophalen, toppie, nadat we deze afspraak hebben gemaakt rijden we door naar een winkelcentrum in Elche we hebben nu de smaak van het shoppen te pakken als we klaar zijn met shoppen en Anouk weer een voetbalshirt van Real Madrid rijker is gaan we weer terug naar de caravan en besluiten Anouk, Iwan en ik om de glijbanen voor in het zwembad eens te gaan proberen deze zijn open van 12 tot 1 en van vijf tot zes wij gaan van vijf tot zes en eerlijk is eerlijk is het best leuk, ik zelf had me er niet zo veel van voorgesteld want ik vond de glijbanen er niet echt spectaculeer eruit zien maar dit viel toch mee en voor we er erg in hadden was het uur om.

Donderdag 3-5-2018: Vandaag hebben we eigenlijk helemaal niets gedaan ja Iwan en Anouk zijn weer een uurtje naar de glijbaan geweest en hebben nog wat gevoetbald dit zijn de twee actiefste mensen van ons want de dames en ik vinden het allemaal wel best de dames lopen alleen naar de lounge set en de caravan en andersom en ik loop haast helemaal niet of het moet zijn naar de camper nee het is een luie dag o ja Iwan en ik fietsen vandaag nog even naar de Chinees in Catral gewoon even rond kijken.

Vrijdag 4-5-2018: Vandaag is alweer de dag dat de familie terug gaat naar Nederland maar ik breng samen met José eerst even de camper naar de garage ik op de motor en José in de camper als we terug bij de caravan eten we wat en gaan eigenlijk verder als waar we gisteren waren gebleven, niets doen, Iwan en Anouk zijn om bij éénen naar het zwembad gegaan omdat ze dachten dat de glijbanen op de vrijdagen van 12 tot 2 open waren maar helaas was dit niet het geval dit geld alleen voor de zomer maanden om kwart over zeven zijn we de camper ingestapt om de familie naar het vliegveld te brengen, ze vliegen om 10 uur terug, als we bij het vliegveld afscheid hebben genomen rijden we weer terug naar de caravan, we hebben een heerlijk tijd met Maria, Iwan en Anouk gehad en hopen oprecht dat ze volgend jaar weer zullen komen hoewel we wel wat dingen willen veranderen, we willen als het mogelijk is volgend jaar de maanden mei, juni, juli en augustus werken in Nederland zodat we dan in september weer in Spanje zijn maar we zullen het zien.

Zaterdag 5-5-2018: Nou vandaag beginnen we met het inladen van de camper want overmorgen vertrekken wij terug naar Nederland maar we willen eerst nog wat {vakantie nemen} rond toeren, we willen richting Madrid, Santiago de Compostella en dan zo langs de kust van Spanje en Frankrijk naar boven maar voorlopig hebben we nog genoeg te doen we doen nog wat kleine boodschapjes en tegen het eind van de dag zitten de meeste spullen wel in de camper en kunnen we nog even achter de computer.

Zondag 6-5-2018: Vandaag doen we onze kleren en de laatste dingetjes in de camper wat er nog overblijft is het dekbed en de computers want die hebben we vandaag nog nodig ik duik in de ochtend als José nog op bed ligt nog even richting de kofferbak verkoop voor op de parkeerplaats en dit keer score ik een puzzel van Jan van Haasteren hier ben ik eigenlijk elke week naar op zoek puzzels van Jan van Haasteren en dit keer heb ik er één te pakken voor € 2,00 terug bij de caravan eten we een broodje en daarna ruimen we de lounge set en de electrische fieten op want deze nemen we niet mee ondertussen heb ik al een koper voor mijn tuinhuisje die ik op marktplaats te koop had gezet op 1 of 2 juni kan ik hem afleveren bij hem, geweldig weer een zorg minder wij zijn klaar om morgen te vertrekken.

Maandag 7-5-2018: Vandaag zijn we om ongeveer 11 uur vertrokken nadat we eerst ons internet kastje voor bij de receptie hebben ingeleverd via de mail heb ik gisteren al aan de camping doorgegeven dat onze buurvrouw José de pakketjes die binnen komen via de post mag meenemen, we hebben besloten om geen hele lange ritten te maken of het moet niet anders kunnen vandaag is onze eerste stop zo een 170 kilometer rijden en als we daar aankomen staan we op een bijna perfecte camperplaatshij ligt in het plaatsje Chinchilla de Monte-Aragón de plek is bijna een tien waard helaas is er geen stroom maar voor de rest alles wat je je met een camper kan wensen, na het eten lopen we nog wat door het dorp naar de citadel maar daar komen we niet aan omdat het voor ons te ver lopen is en vooral te steil op onze leeftijd moet de je de Mont Blanc niet meer willen beklimmen, we vallen dodelijk vermoeid in slaap 's avonds.

Dinsdag 8-5-2018: We gaan vandaag richting Madrid maar we legen eerst ons toilet en het grijze water en we laden gelijk weer wat nieuw drinkwater in wat het water is hier gewoon goed, dat kan ik helaas niet van alle plekken in Spanje zeggen, om ongeveer kwart over tien als we ook de aanhanger er weer aan hebben gehangen vertrekken we de rit gaan soepel en we komen om half twee aan op de plek wat bij campercontact als camperplaats staat maar wat gewoon een parkeerplaats is waar het gedoogt word dat je daar overnacht er is niets zelfs geen vuilcontainer waar je een vuilniszak in kan droppen maar om Madrid te bezoeken kan het het is tenslotte voor één overnachting, we doen vandaag niets meer we lopen alleen even naar een winkelcentrum die ongeveer 100 meter van onze plek is maar ook van dit winkelcentrum worden we niet vrolijk, morgen halen we de motor uit de aanhanger en gaan Madrid in.

Woensdag 9-5-2018: Wat wij eigenlijk al wisten maar toch steeds weer ervaren wij zijn twee cultuurbarbaren wij hebben gewoon niets op met musea's we rijden in eerste instantie naar het koninklijk paleis wat op zich wel leuk is maar als je naar binnen wil moet je a) in een lange rij staan en b) moet je dan ook nog € 10 euro per persoon betalen nou mooi niet de koning van Spanje mag in mijn caravan komen als hij maar dan moet hij ook eerst € 10 euro aan mijn betalen, als we dit hebben gezien en wat foto's hebben gemaakt rijden richting het stadion van Real Madrid maar voor we daar zijn komen we nog langs een beeld van Don Quichot met zijn hulpje Sancho Panza even snel wat foto's en dan weer verder bij het stadion kan je een rondtour maken maar deze kost € 25,00 per persoon, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt maar dat komt ook omdat Real niet mijn club is Barcelona wel en die tour hebben we toen wel gedaan maar oké Anouk had ons gevraagd o voor haar een petje en een rugtas te kopen en dat hebben we dus gedaan na wat foto's hebben we het wel gehad het is ook zo warm om door een stad te slenteren, 30 graden, we rijden terug naar de camper en bergen de motor op in de aanhanger en gaan weer rijden we hebben besloten om er een lange dag van te maken en dan bedoelen we veel kilometers maken want we willen naar Santiago de Compestella en deze plaats ligt 610 kilometer hier vandaan we gaan onderweg wel bij Mac of een Burger King wat eten, ongeveer halve wegen eten we in het plaatsje Bunevente bij de Burger King en om bij half negen staan we op een camperplaats {perkeerterrein} waar weer geen voorzieningen zijn.

Donderdag 10-5-2018: Vandaag pakken we de motor en gaan naar de Cathedraal van Santiago waar we wat rond wandelen en wat foto's maken het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit maar ik heb er voor de rest niets mee er zit bij de kerk te veel geld terwijl er nog zoveel arme zijn, maar ik vind het leuk om het gezien te hebben tegen de middag als we weer terug zijn en de motor hebben opgeruimd rijden we naar het plaatsje Foz waar een mooie camperplaats zou zijn en deze kost inclusief stroom € 13,00 en er is ook nog internet waardoor ik alles even kan bijwerken want er was vanaf 1 mei nog al wat mis gegaan met mijn site en ik moet zeggen dat het een prachtige camperplek is met een hele aardig man die je perfect helpt als de camper staat gaan José en ik even een wandeling maken langs de zee en doen gelijk even wat boodschapjes we gaan om bij twaalfen naar bed nadat we nog wat afleveringen hebben gekeken van Flikken Maastricht het was weer een fijne dag.

HET KAN EVEN DUREN VOOR ER WEER WAT OP MIJN SITE GEZET WORD MAAR ONDERWEG HEB IK NIET ALTIJD INTERNET, SORRY VOOR HET ONGEMAK.

Vrijdag 11-5-2018: Vandaag hebben we voor het eerst wat minder weer we hebben zelfs wat regen, niet veel maar het is er wel hoewel het later op de dag weer aardig opknapt, we vertrekken om ongeveer 11 uur nadat we water hebben geladen en de eigenaar gedag hebben gezegt dit was echt een mooie camperplaats ik heb voor vandaag een camperplaats uitgezocht in de buurt van Santander het is bij een parkeerplaats van een safaripark we komen daar om bij vieren aan want we hebben onderweg ook nog even wat boodschappen gedaan bij een Lidl, de camperplaats is erg ruim en 's avonds staan er dan al gauw een 30 campers je kan er je toilet en vuil water tank legen en er is ook zoiets als drinkwater maar dat zal je met een emmer of een gieter moeten doen want er is geen aansluiting.

Zaterdag 12-5-2018: We hebben vandaag heerlijk geslapen maar we werden wel wakker met regen en deze is de hele dag tijdens het rijden niet weggeweest, vandaag had ik twee camperplaatsen uitgezocht de eerste was  in het plaatsje Taussat en de tweede in de duinen van Lege Cap Ferret en ik kan je nu wel zeggen dat je dan absoluut de tweede moet nemen maar er zit een maar aan daar mogen alleen camper staan van 15 september tot 15 juni dus je mag er niet staan vanaf 16 juni, juli augustus tot en met 14 september maar het is een geweldige plek helaas er is geen water en waterlozing maar je staat als je mazzel heb, zo als wij nu want we waren maar met zijn drieën en er zijn verschillende plekken waar je in kan rijden wij zijn de laatste ingereden en zo kwamen we op een plek die maar een meter of 50 van de zee lag je hoort 's avonds als je naar bed gaat en 's morgens als je wakker word de zee, over de dag kan ik weinig vertellen get aantal kilometer dat we gerden hebben viel wel mee maar de tijd die we er zoet mee waren was behoorlijk nog een uur in een langzaam maar dan ook een hele langzaam rijdende file gestaan zodat we pas tegen vieren op de eerste camperplaats aankwamen waar we nog wel hebben gegeten maar daarna zijn weggegaan naar de tweede camperplaats, bij de eerste stonden we naast een vuilcontainer niet echt prettig.

Zondag 13-5-2018: Vandaag rijden we weer wat kilometers verder en we komen uit in het plaatsje Rochefort of dit het plaatsje is van de beroemde schimmel kaas is ons niet helemaal duidelijk en eigenlijk maakt het ons ook niets uit om bij tweeën komen we er aan en ik moet weer zeggen dat het een schitterende camperplaats is helaas is er geen stroom maar voor de rest is er alles aanwezig je moet alleen even € 4,10 in een parkeerautomaat gooien en je kan er 24 uur staan, vandaag even met Patrick gesproken onze kleine Sem is zo verkouden en als je dat dan zo hoort dan zou je wel snel terug naar Nederland willen rijden maar helaas dokter ben ik nooit geworden maar dat we hem weer even graag vast willen houden dat is zeker en Patrick word 24 mei geopereerd aan het tunnelsyndroom in zijn hand, nou we zijn onderweg en komen steeds dichter bij Nederland.

Maandag 14-5-2018: Vandaag rijden we weer wat naar het noorden want heel langzaam lonkt Nederland we vertrekken na het eten en het koffie drinken ik heb een camperplek uitgezocht in de nabijheid van het plaatsje Quimiac en het is wederom een heerlijke plek om te staan het ligt langs een weg waar overdag wel wat auto's rond rijden maar tegen de avond is het erg rustig helaas zijn er geen voorzieningen maar je staat een meter of 75 van het strand waar je de oesters kan vinden er gebeurt voor de rest niet veel maar tot op heden hebben we het reuze naar ons zin hoewel de kleine Sem ons wel aantrekt vandaag nog even met Patrick gesproken want hij was met Sem naar de huisarts geweest maar ze konden buiten een lichte virus niet echt iets vinden, gelukkig maar.

Dinsdag 15-5-2018: We rijden vandaag zo rond een uur of half elf van onze camperplaats weg en gaan richting Fougéres daar zou je op een camperplek komen te staan vlak in de buurt van een kasteel die je kan bezichtigen en ik weet als je José ergens blij mee kan maken dan is het wel met kastelen bezoeken, en wederom is het een prachtige camperplek waar alles aanwezig is wat je met een camper nodig heb het enige nadeel is dat als je water wil hebben je dit met een emmer of een gieter moet halen want er zit aan de kraan niet echt een aansluiting, maar voor de rest toppie, als we eenmaal goed en wel staan gaan we aan de wandel en deze wandeling gaat natuurlijk richting het kasteel die misschien 150 meter van de camperplek is verwijderd de entree in € 8,50 p.p. maar dat is het waard als ik alleen al de blijheid op het gezicht van José zie dan is dat al het bedrag waard mijn kleine Gwendolyn en ik vind het zelf ook wel mooi, alleen die verdomde trappen die je moet lopen dan moeten ze toch eens wat op vinden maar goed dat was in de middeleeuwen ook niet dan was het ook lopen met je luie lijf, wij hebben ons zeker vermaakt, ondertussen begint de camperplek al aardig vol te lopen gelukkig waren we er ruim op tijd.

Woensdag 16-5-2018: Vandaag gaan we voor ons doen vroeg op pad om brood te kopen dit hebben we echter al vrij snel gevonden we besluiten om brood te gaan eten zodra we een parkeerplek hebben gevonden en dat is al na tien minuten rijden, het brood is heerlijk vers en het stokbrood word dan ook zo naar binnen gewerkt nadat José haar bakje koffie en ik mijn glasje cola zero op hebben gaan we weer verder we hebben een camperplek uitgezocht langs de kust waar de Engelsen in de 2de wereldoorlog aan land zijn gekomen, gold beach, in de buurt bij Longues-sur-Mer daar zou een groot verdedigingswerk van de Duitsers zijn het bevat een schietpost en vier kazematten met elk een artillerie kanon van 150mm we komen zo rond een uur of één aan en wandelen wat rond 's middags kijk ik even naar de ronde van Italië en daarna gaan we de kazematten bekijken waar we bij het vvv kantoor wat er vlakbij is nog wat dingetjes kopen, een boek voor Patrick en een ijskast magneetje voor mezelf, vind ik leuk.

Donderdag 17-5-2018: We zijn gisterenavond om een uur of elf in verband met de storm een 200 meter terug gereden naar het vvv kantoor want daar stonden we wat meer uit de wind want boven bij de klif werden we door de wind zeeziek en we vonden het omdat we zo schuin stonden niet echt prettig toen we in bed lagen we hadden elk moment het idee dat we door de wind naar beneden gegooid werden zo de klif af, nadat we terug gereden zijn hebben we heerlijk geslapen we zijn na ons ontbijtje maar weer verder getrokken we hebben een camperplek uitgezocht in het plaatsje Cléres het is een rustige plek met afgebakende plaatsen zorg alleen dat je genoeg water heb want dat kan je alleen met jetons krijgen en die kosten € 5,00 en daar krijg je 120 liter water voor wat ik vrij duur vind maar goed wij hebben ze niet nodig we hebben vandaag ook geen zin om even het plaatsje in te lopen dus we hangen maar wat rond en ik kijk naar de ronde van Italië we hebben waarschijnlijk morgen nog één stop voor dat we door rijden naar Nederland maar dat zien we morgen of beter gezegd overmorgen wel.

Vrijdag 18-5-2018: Vandaag ben ik eerst om acht uur als een echte Fransman mijn stokbroodje gaan halen zodat als José wakker zou worden we een lekker vers broodje zouden hebben alleen niet te weten dat zij pas om half tien uit haar bed zou komen, het stokbrood was al weer bijna oud maar na het ontbijtje en de koffie gaan we op pad het werd dit keer een camperplek vlak bij Lille in het plaatsje Estaires helaas toen we daar aankwamen bleek er kermis te wezen en waren de drie plekken allen bezet waarschijnlijk door de mensen van de kermis jammer maar niets aan te doen dan maar naar de volgende, deze lag net over de grens in Belgiè in het plaatsje Mesen  net onder de kerk maar gelukkig zou volgens de beschrijving de kerk van negen uur ´s avonds tot acht uur ´s morgens de klokken niet luiden, alleen en daar had ik niet naar gekeken waren er helemaal geen voorzieningen en ik moest toch langzamerhand toch echt mijn toilet legen en schoon drinkwater hebben, dan maar kijken naar de volgende deze lag nog geen tien kilometer verder net buiten Ieper, camperplek Zillebekevijver, deze plek was echt super, afgesloten met een slagboom en hij kost € 8,00, maar je hebt gratis stroom water kost € 1,00 en dan krijg je daarvoor 120 liter water je betaald met je credit kaart als je naar binnen gaat en als je er uit gaat laat je opnieuw je  credit kaart zien en hij weet of je binnen de 24 uur vertrekt of bij moet betalen mooi systeem, er waren nog vier plaatsen over en dat was om twee uur onze aanhanger kon achter de camper staan dus dat was mooi geregeld heb eerst naar de giro de Italië gekeken en we zijn daarna gaan wandelen richting het centrum van Ieper, als je daar aankomt loop je door de Menenpoort en bij deze pport word elke dag om acht uur een herdenking gehouden voor de slachtoffers van de tweede wereldoorlog het duurt maar een kwartiertje maar is erg indrukwekkend en mocht je ooit hier in de buurt komen ga het dan echt bezoek, wees er wel op tijd bij want wij stonden er om vijf voor half acht en toen was het al aardig vol nadat het afgelopen was zijn we weer de 3,5 kilometer terug gelopen naar de camper en zijn daarna lekker een serie wezen kijken en we doken om één uur 's nachts ons bedje in.

Zaterdag 19-5-2018: Vandaag zijn we aan ons laatste dag gekomen van ons ritje naar Nederland want om een uur of twee arriveren we in Volendam waar we op de camperplaats van Roompot gaan staan we app'en de familie en langzaam komen de berichtjes binnen en als ik me genesteld heb om naar de Giro de Italië te gaan kijken stappen daar opeens mijn nicht Sandra, Mark en Dunja de camper binnen, geweldig wat een verrassing en dan gaat de tijd snel de eerste uitnodiging is binnen er word gevraagd door mijn oudste zus Alie of we zin hebben om vanavond langs te komen want Maria, Iwan en Anouk komen ook en Sandra en Mark bieden gelijk hun auto aan zodat we niet hals over kop ons motor uit de aanhanger moeten halen, dat is mooi, dan nemen wij Dunja mee want die heeft wel zin om ook mee te gaan, mooi zo geregeld we zijn vanavond tot een uur of één bij Alie en Dragan waar het weer reuze gezellig is en de het eerste spelletje keeze weer word gespeeld.

Zondag 20-5-2018: Vandaag is het dan weer zover we kunnen onze kleinzoon Sem weer in onze armen sluiten want we zijn de heledag bij Rosanne en Patrick wat een feest is dat we vinden het geweldig want wat is onze kanjer gegroeid en wat is het fijn kereltje en ik weet donders goed dat elke oma en opa dat over zijn kleinkind zegt en dat moeten we ook vooral blijven doen, geweldig, we gaan 's middags met zijn vijfen in de camper richting een park om daar even lekker buiten te wandelen het is heerlijk weer en de kleine man heeft het reuze naar zijn zin we zijn zo rond half vijf weer thuis en bestellen wat te eten en dan gaat het allemaal snel en voordat we het weten is de dag weer om en gaan we weer terug met de camper richting de kaasboerderij waar we willen overnachten echter als we onderweg zijn besluiten we om toch nog even langs te gaan bij mijn jongste zus en zwager te rijden want hun hadden we nog niet gezien, en we weten dat Erna en Johan nooit vroeg naar bed gaan, en dat klopte wel, het was weer een hartelijk welkom en we vertrokken dan ook om vier uur in de ochtend, we besloten om maar gelijk door te rijden naar de camperplek in Volendam.